Pameran Perdagangan Makanan Laut Global: Membongkar Peluang Perniagaan Baharu untuk Hidangan Pramasak Akuatik Cina di Pasaran Luar Negara



GUANGZHOU, China, June 22, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Pameran Perdagangan Makanan Laut Global Terletak Bersama dengan Pameran E-Dagang Masakan Kantonis Liang Zhi Long Ke-3 2023 akan diadakan dari 28 Jun hingga 30 Jun 2023 oleh Rangkaian Wuhan Shihedao Technology Co., Ltd.

Dengan kawasan pameran yang mengagumkan seluas 40,000 m2, menampilkan lebih daripada 800 peserta pameran yang luar biasa dan dijangka menarik lebih daripada 50,000 pelawat perdagangan. Pameran Perdagangan Makanan Laut Global akan mempamerkan pelbagai produk perikanan dan akuatik, termasuk makanan laut hidup, barangan kering, hidangan pramasak, pemprosesan bahan mentah dan peralatan pembungkusan katering, peralatan penyejukan dan sebagainya. Selain itu, acara itu akan menghimpunkan perusahaan antarabangsa dan pembekal dari Thailand, Ecuador, Amerika Syarikat, Australia, Perancis, negara dan wilayah lain yang akan mempamerkan produk makanan laut dari seluruh dunia.

Menurut statistik pasaran global untuk hidangan pramasak, industri itu bernilai AS$148.67 bilion pada tahun 2022 dan dijangka mencecah AS$214.71 bilion menjelang tahun 2030. Apabila perdagangan global pulih, permintaan untuk hidangan pramasak akan terus meningkat. Pameran itu akan menyediakan balai khas untuk mempamerkan hidangan pramasak yang popular untuk peserta pameran dan memberikan wawasan berharga tentang pasaran hidangan pramasak global.

Selain pameran makanan laut, lebih daripada 20 aktiviti menarik termasuk sesi merasa makanan, promosi kategori dan pertandingan memasak akan diadakan ketika Pameran Perdagangan Makanan Laut Global. Ini termasuk Majlis Perasmian bagi Perayaan Sajian Makanan Panas dan Persembahan Makanan Laut Artistik China: Pertandingan Hidangan Sejuk Artistik. Satu siri forum sidang kemuncak industri juga akan berlangsung, seperti Forum Eksport Hidangan Pramasak Edisi Pertama bagi Zon Eksport Hidangan Pramasak Kawasan Teluk Raya (Nansha), Forum Pembangunan Industri Tilapia Ke-18, Forum Teknologi Pembangunan Lestari bagi Bahan Makanan Akuatik dan Akuakultur Laut Dalam dan Sidang Kemuncak Pasaran Makanan Laut 2023. Forum ini akan memperkasakan perbincangan dan pembangunan industri makanan laut dan hidangan pramasak akuatik.

Pameran Perdagangan Makanan Laut Global berbesar hati menjemput pelawat dan pedagang untuk menghadiri dan meneroka acara di Zon D di Kompleks Pameran Import dan Eksport China di Guangzhou dari 28 hingga 30 Jun.

Maklumat hubungan media:
Cik Rachel CHEN
Telefon mudah alih: +86-136 3232 6056

E-mel:
rachelchen@chinascj.com
service@globalseafoodex.com
Laman web: www.globalseafoodex.com

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini boleh didapati di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/0a138bdc-f09a-4c2a-a844-5f245ad57060