Investeringsforeningen BankInvest – Prospektopdatering

København K, Sept. 04, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) --

Opdateret prospekt for Investeringsforeningen BankInvest offentliggøres dags dato.

Der er fore­taget følgende opdateringer i prospektet:

• BIX Danske Aktier Ansvarlig Udvikling KL og BIX Danske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL – indsættelse af tekst om, at afdelingerne skiftede navn den 21. juni 2023.
  • For afdelingerne Emerging Markets Aktier KL, Value Globale Aktier KL, Højt Udbytte Aktier KL, Højt Udbytte Aktier Akk. KL, Globale Aktier KL (Columbia Threadneedle), Globale Aktier Akk. KL (Columbia Threadneedle), Globale Aktier Ansvarlig Udvikling KL og Globale Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL - indsættelse af mulighed for anvendelse af afledte finansielle instrumenter.
  • For afdelingerne Globale Aktier Ansvarlig Udvikling KL, Globale Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL, Globale Obligationer Ansvarlig Udvikling KL, Globale Obligationer Ansvarlig Udvikling Akk. KL – præcisering af ekskluderede selskaber for afdelingerne.
  • Justering af afsnittet ”Risikoindikator og risikoprofil”
  • Opdatering af kategoriseringen af forventet indvirkning på afkastet for 7 afdelinger.
  • Tilføjelse til afsnittet ”Bæredygtighedsrisici”
  • Tilføjelse af nyt afsnit ”Politik for sikkerhedsstillelse”
  • Præcisering af afsnittet ”Skatteforhold og udbytte”
  • Opdatering af afsnittet ”Aftaler”

Følgende ændringer er indarbejdet i bilag om bæredygtighedsrelaterede oplysninger:

• For afdelingerne BIX Danske Aktier Ansvarlig Udvikling KL, BIX Danske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL, Globale Aktier Ansvarlig Udvikling KL, Globale Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL, Globale Obligationer Ansvarlig Udvikling KL, Globale Obligationer Ansvarlig Udvikling Akk. KL er disclaimer vedrørende aktivallokering blevet slettet, idet denne ikke vurderes at være retvisende mere. Derudover er der foretaget en præcisering af ekskluderede selskaber for afdelingerne.
  • For afdelingerne BIX Danske Aktier Ansvarlig Udvikling KL og BIX Danske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL er der indsat et opdateret afsnit omkring BankInvests eksklusionsliste.
  • For afdelingerne Emerging Markets Aktier KL, Value Globale Aktier KL, Højt Udbytte Aktier KL, Højt Udbytte Aktier Akk. KL, Globale Aktier KL (Columbia Threadneedle), Globale Aktier Akk. KL (Columbia Threadneedle), Globale Aktier Ansvarlig Udvikling KL og Globale Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL er muligheden for anvendelse af afledte finansielle instrumenter indarbejdet.

Prospektet er vedhæftet denne fondsbørsmeddelelse og kan endvidere downloades på bankinvest.dk, eller rekvireres ved henvendelse til BI Management A/S, Bredgade 40, 1260 København K, tlf. 77 30 90 00.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Martin Fjordlund Smidt på tlf. 77 30 90 00.

BI Management A/S

Martin Fjordlund Smidt