Harvia investoi toimitusketjunsa resilienssiin ostamalla italialaisen Phoenix El-Mecin

Harvia Oyj:n lehdistötiedote 29.9.2023 klo 14.00

Harvia on allekirjoittanut ja toteuttanut sopimuksen kiukaissa käytettävien sähkömekaanisten ajastimien valmistaja Phoenix El-Mec srl:n ostamisesta.

Vuonna 2013 perustettu Phoenix El-Mec valmistaa luotettavia ja korkealaatuisia ajastinkytkimiä, jotka ovat tärkeä komponentti Harvian peruskiukaissa. Yhtiö on toiminut Harvian toimittajana perustamisestaan lähtien.

Phoenix El-Mecin liikevaihto oli noin 1,4 miljoonaa euroa vuonna 2022. Kiukaiden lisäksi Phoenix El-Mecin kytkimiä käytetään myös muun muassa uuneissa, kuivauskaapeissa ja lämpökattiloissa. Yhtiön tuotantolaitos sijaitsee Pohjois-Italian Bellunossa.

”Phoenix El-Mec on ollut Harvian luotettu toimittaja jo pitkään. Tämä yritysosto auttaa meitä vahvistamaan toimitusketjuamme entisestään ja varmistamaan kiuastuotantomme kannalta kriittisen komponentin saatavuuden”, sanoo Harvian toimitusjohtaja Matias Järnefelt. ”Lisäksi yritysosto tukee yhtä strategiamme kulmakivistä – tuottavuuden jatkuvaa tehostamista. Italian ajastintehtaan ansiosta voimme entistä paremmin vastata Harvian peruskiukaiden markkinakysyntään myös tulevaisuudessa. Alkuperäisenä laitevalmistajana Phoenix El-Mec toimittaa sähkömekaanisia ajastinkytkimiä myös monille tunnetuille B2C-brändeille Euroopassa, ja aiomme jatkaa näiden brändikumppanuuksien rakentamista ja kehittämistä Harvian tapaan asiakaslähtöisesti.”

Phoenix El-Mec ja sen nykyiset 13 työntekijää jatkavat yrityksen nykyisissä toimitiloissa Bellunossa.

Lisätietoja:

Matias Järnefelt, toimitusjohtaja, puh. +358 40 5056 080
Ari Vesterinen, talousjohtaja, puh. +358 40 5050 440

Harvia on liikevaihdolla mitattuna yksi maailman johtavista sauna- ja spa-markkinoilla toimivista yhtiöistä. Yhtiön tuotemerkit ja tuotevalikoima ovat markkinalla hyvin tunnettuja ja yhtiön kokonaisvaltainen tuotevalikoima pyrkii vastaamaan kansainvälisen sauna- ja spa-markkinan tarpeisiin, sekä alan ammattilaisille että kuluttajille.

Harvian liikevaihto vuonna 2022 oli 172,4 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee yli 600 alan ammattilaista Suomessa, Kiinassa ja Hongkongissa, Romaniassa, Itävallassa, Yhdysvalloissa, Saksassa ja Virossa. Muuramessa Harvian pääkonttorin yhteydessä sijaitsee myös yhtiön suurin saunojen ja saunakomponenttien tuotantolaitos.

Lue lisää: https://harviagroup.com