Verkkokauppa.com Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muutoksesta: Mandatum Oyj:n omistusosuus Verkkokauppa.comissa

Verkkokauppa.com Oyj         Pörssitiedote         2.10.2023 klo 15.30

Verkkokauppa.com Oyj on 1.10.2023 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan liputusvelvollisuuden alaisten osakkeiden ylintä määräysvaltaa käyttävä oikeushenkilö on vaihtunut Sampo Oyj:n osittaisjakautumisen yhteydessä Sampo Oyj:stä Mandatum Oyj:hin 1.10.2023. Osittaisjakautumisen johdosta Mandatum Oyj:n omistus Verkkokauppa.com Oyj:ssä ylitti 5 %:n.

Mandatum Oyj:n ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä (A yhteensä) % osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta (B yhteensä) Yhteenlaskettu
%-osuus (A + B)
Osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen6,02 %06,02 %45 354 532
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu)5,48 %05,48 %  N/A

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänioikeudet

Osakesarja/osakelajiOsakkeiden ja äänten lukumääräOsakkeiden ja äänten %-osuus
ISIN-koodiSuora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 and 9:7)
FI400004981202 732 01206,02 %
A YHTEENSÄ2 732 0126,02 %

Ilmoituksen tiedot liputusvelvollisesta:

Alla on esitetty liputusvelvollisen koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaakäyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia ja/tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi%-osuus osakkeista ja äänistä%-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kauttaOsakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Mandatum Oyj000
Mandatum Holding Oy000
Mandatum Henkivakuutus-osakeyhtiöalle 5 %0alle 5 %
Mandatum Asset Ma-nagement Oy000
Mandatum Fund Man-agement S.A.alle 5%0alle 5 %

Verkkokauppa.com Oyj

Lisätietoja:
Verkkokauppa.com Oyj
Marja Mäkinen,Head of Investor Relations and Corporate Communications
marja.makinen@verkkokauppa.com tai puh. 040 671 2999

Verkkokauppa.com (Nasdaq Helsinki: VERK) on Suomen johtava verkkokauppa, joka tarjoaa laajasti tuotteita kodin teknologiasta vapaa-aikaan sekä yritysten tarpeisiin. Vuodesta 1992 toiminut yritys on maailman vanhimpia verkkokauppoja, yhdistäen verkkokaupan ja myymälänsä monikanavaiseksi asiakaskokemukseksi. Verkkokauppa.comin neljä jättimyymälää sijaitsevat Oulussa, Pirkkalassa, Raisiossa ja Helsingin Jätkäsaaressa. Ylivertaisen asiakaskokemuksen tarjoamiseksi yhtiö toimittaa tuotteet jopa tunnissa kotiovelle vuorokauden ympäri hyödyntäen automatisaatiota ja robotiikkaa. Verkkokauppa.com tarjoaa työpaikan noin 700 henkilölle. Yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla ja sillä on yli 20 000 osakkeenomistajaa.