TCM Group A/S offentliggør foreløbige 2023 resultater med omsætning og indtjening over forventningerne.

SELSKABSMEDDELELSE

Nr. 185/2023

Tvis, 18. januar 2024

De foreløbige og ikke-reviderede resultater for 2023 viser en omsætning på DKK 1.111 mio. for TCM Group A/S, hvilket er DKK 46 mio. over middelværdien i selskabets kommunikerede guidance på mellem DKK 1.040 mio. og DKK 1.090 mio. Som følge af den øgede omsætning, viser den foreløbige indtjening et justeret EBIT på DKK 56 mio., DKK 11 mio. over middelværdien på guidance for justeret EBIT på mellem DKK 40 mio. og DKK 50 mio.

CEO Torben Paulin: ” Køkkenmarkedet i Danmark udviklede sig mere positivt end forventet, især i sidste halvdel af fjerde kvartal af 2023, med bedre resultater på tværs af alle brands. Det højere salg var rentabelt og resulterede i en stigning i den foreløbige indtjening der oversteg vores tidligere forventninger. Produktionskapaciteten blev holdt stabil i kvartalet på alle fabrikker i TCM Group A/S.”

TCM Group A/S forventer at offentliggøre årsrapporten for 2023 den 28. februar 2024 som planlagt.

For yderligere information:

Torben Paulin, CEO TCM Group A/S +45 21 21 04 64
Thomas Hjannung, CFO, TCM Group A/S, +45 25 17 42 33
IR Contact – ir@tcmgroup.dk

Om TCM Group A/S

TCM Group A/S er Skandinaviens tredjestørste producent af køkkener, badeværelses- og opbevaringsmøbler. Produkterne er designet og produceret i Danmark og er rodfæstet i en stolt tradition for kvalitet og solidt håndværk. TCM Group A/S fører en multibrand-strategi, hvor Svane Køkkenet er det primære brand, mens de øvrige brands er Tvis Køkken, Nettoline og AUBO. Samlet dækker disse brands hele prisspektret, og de sælges gennem ca. 220 forhandlere i Danmark og resten af Skandinavien. TCM Group A/S sælger desuden køkkener som private label gennem byggemarkedskæder i Danmark og uafhængige køkkenforretninger i Norge. TCM Group A/S er leverandør til den 45% ejede e-commerce køkkenvirksomhed Celebert, som opererer gennem de forskellige brands kitchn.dk, billigskabe.dk, Celebert og Just Wood. Yderligere oplysninger fås på hjemmesiden www.tcmgroup.dk.

Vedhæftet fil

185. TCM Group offentliggør foreløbige 2023 resultater