Valoe Oyj:n yrityssaneerausmenettely käynnistyy

Valoe Oyj        Sisäpiiritieto 22.1.2024 klo 15.32

Valoe Oyj jätti 5.12.2023 yrityssaneeraushakemuksen Pohjois-Savon käräjäoikeuteen ja täydensi hakemustaan 10.1.2024. Käräjäoikeus on tänään 22.1.2024 tehnyt päätöksen Valoe Oyj:n yrityssaneerausmenettelyn aloittamisesta.

Pohjois-Savon käräjäoikeus on määrännyt asianajaja Pekka Jaatisen Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy:stä Valoe Oyj:n saneerausmenettelyn selvittäjäksi.

Valoen saneerausmenettelyn aloittamista puolsi merkittävä määrä yhtiön velkojia. Lisäksi useat Valoen asiakkaista ilmaisivat tukensa yrityssaneeraukselle.

Kaupankäynti Valoe Oyj:n osakkeilla on ollut keskeytettynä Nasdaq Helsingissä 5.12.2023 alkaen. Yhtiö tiedottaa erikseen kaupankäynnin jatkumisesta.

Mikkelissä 22.1.2024
Valoe Oyj

Lisätietoja:
Hallituksen pj. Hannu Savisalo, Valoe Oyj
Puhelin 050 2688, sähköposti hannu.savisaloe@savcor.com

Asianajaja Pekka Jaatinen, Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy
Puhelin 020 7765 401, sähköposti pekka.jaatinen@castren.fi

Jakelu:
www.valoe.com

Valoen toimiala muodostuu uusiutuvaan energiaan, erityisesti aurinkosähköön, liittyvistä sovellutuksista. Valoe myy sen omaan taustavirtajohdintekniikkaan pohjautuvaa PV-teknologiaa ja siihen liittyviä projekteja, niiden suunnittelua ja teknologiakonsultointia. Valoe myy aurinkosähkömoduulien valmistustekniikkaa, moduulien valmistuslinjoja, moduuleita sekä moduulien avainkomponentteja sekä Liettuan tehtaallaan valmistamiaan IBC-aurinkokennoja. Valoen pääkonttori on Mikkelissä ja sen tuotantolaitokset sijaitsevat Juvalla ja Vilnassa, Liettuassa.