Uponorin vähemmistöosakkeiden lunastamista koskevaan välitysmenettelyyn on määrätty välitysoikeus

Uponor Oyj, Pörssitiedote, 19.2.2024 klo 12.35

Georg Fischer AG (”GF”) on 17.11.2023 hakenut Uponor Oyj:n (”Uponor”) vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn aloittamista toimittamalla hakemuksen välitysoikeuden määräämiseksi ja osakeyhtiölain (624/2006, muutoksineen, ”Osakeyhtiölaki”) 18 luvun 3 §:ssä tarkoitetun välitysmenettelyn käynnistämiseksi saadakseen omistukseensa kaikki Uponorin liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet. GF on Osakeyhtiölain 18 luvun 5 §:n mukaisesti antanut välitysoikeuden määräämistä ja välitysmenettelyn käynnistämistä koskevan hakemuksensa tiedoksi 29.12.2023.

GF on saanut tiedon, että Keskuskauppakamarin lunastuslautakunta on määrännyt kolmijäsenisen välitysoikeuden Uponorin vähemmistöosakkeiden lunastamista koskevaan välitysmenettelyyn. Välitystuomareiksi on nimetty asianajaja Petri Taivalkoski (puheenjohtaja), asianajaja Pauliina Tenhunen ja asianajaja Niina Rosenlund.

Lisätietoja:

Reetta Härkki, Lakiasiainjohtaja, Uponor
reetta.harkki@uponor.com

Tietoja Uponorista

Kestävien ja innovatiivisten virtausratkaisujen maailmanlaajuisesta edelläkävijästä, Uponorista, tuli osa Georg Fischer -konsernia marraskuussa 2023. Autamme asuin- ja liikerakentamisen asiakkaitamme parantamaan tuottavuutta sekä kehitämme jatkuvasti uusia tapoja veden vastuulliseen säästämiseen, käsittelyyn ja jakeluun kodeissa ja muissa rakennuksissa. Valjastamalla veden mahdollisuudet parannamme viihtyvyyttä, terveyttä ja tehokkuutta. Turvallisia käyttö- ja jätevesiratkaisujamme sekä lämmitys- ja viilennysratkaisujamme myydään yli 80 maassa. www.uponorgroup.com