Uuden jakson alkaminen Ilkka Oyj:n pitkän aikavälin kannustinjärjestelmässä

Ilkka Oyj                Pörssitiedote 22.2.2024, klo 13.30

UUDEN JAKSON ALKAMINEN ILKKA OYJ:N PITKÄN AIKAVÄLIN KANNUSTINJÄRJESTELMÄSSÄ

Ilkka Oyj:n hallitus on päättänyt uuden jakson alkamisesta yhtiön johdolle ja avainhenkilöille tarkoitetussa pitkän aikavälin kannustinjärjestelmässä. Järjestelmä koostuu vuosittain alkavista suoritusperusteisista ohjelmista. Ilkka Oyj tiedotti järjestelmän alkamisesta alun perin 11.5.2021 annetulla tiedotteella.

LTI 2024-2026

Järjestelmän seuraava ohjelma, LTI 2024-2026, alkaa vuoden 2024 alusta lukien. Sen nojalla mahdollisesti ansaitut palkkiot maksetaan vuoden 2027 ensimmäisen puoliskon aikana. Palkkioiden maksaminen edellyttää yhtiön hallituksen ohjelmalle asettamien suoritustavoitteiden saavuttamista. LTI 2024-2026 -ohjelmalle asetetut suoritustavoitteet ovat Ilkka Oyj:n II-sarjan osakkeen kokonaistuoton kehitys, oikaistun oman toiminnan liikevoiton kehitys sekä digitaalisen liiketoiminnan kehitystä kuvaava mittari.

LTI 2024-2026-ohjelmaan on oikeutettu osallistumaan noin 25 konsernin ylimpään johtoon sekä liiketoiminta-alueiden johtoon kuuluvaa henkilöä, mukaan lukien konsernin johtoryhmän jäsenet.

LTI 2024-2026 -ohjelman nojalla maksettavien palkkioiden määrä on yhteensä enintään noin 190 000 osakeyksikön arvoa vastaava määrä (edellyttäen suoritustavoitteiden saavuttamista kokonaisuudessaan). Tämä vastaa yhtiön II-sarjan osakkeen tämänhetkisen arvon perusteella arviolta noin 0,6 miljoonaa euroa (tarkoittaen bruttomääräistä palkkiota ennen soveltuvan ennakonpidätyksen vähentämistä). Palkkioiden lopullinen arvo voi osakkeen arvon kehityksen sekä suoritusmittareiden saavuttamisasteen perusteella poiketa merkittävästi yllä mainitusta arviosta.

ILKKA OYJ

Olli Pirhonen

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Olli Pirhonen, Ilkka Oyj, puh. 040 766 5418

www.ilkka.com

Ilkka lyhyesti
Informaatio yhdistää Ilkan asiakkaita, lukijoita ja liiketoimintoja. Konsernin yhtiöistä Liana Technologies Oy, Evermade Oy, MySome Oy, Myynninmaailma Oy ja somessa.com Oy Ab tuottavat markkinointi- ja teknologiapalveluita. I-Mediat Oy julkaisee maakuntamedia Ilkka-Pohjalaisen lisäksi kaupunki- ja paikallismedioita. Konsernin palveluista vastaa noin 520 markkinoinnin, teknologian ja median osaajaa.