Muutos johtoryhmässä: Kaapro Kanto jättää tehtävänsä Aktian tietohallintojohtajana

Aktia Pankki Oyj
13.3.2024 klo. 14.00

Aktia Pankki Oyj:n tietohallintojohtaja ja johtoryhmän jäsen Kaapro Kanto jättää tehtävän omasta pyynnöstään. Kanto on vastannut koko Aktian IT-toiminnoista ja IT-strategian toteutuksesta ja toiminut tätä ennen Aktian teknologiajohtajana.

”Kiitämme Kaapro Kantoa työstä Aktian ja sen asiakkaiden hyväksi ja toivotamme hänelle kaikkea hyvää tulevaan”, toteaa Juha Hammarén, Aktia Pankki Oyj:n toimitusjohtaja.

”Aktian IT:llä on keskeinen rooli yhtiön strategian toteutumisessa. Jatkamme IT-toimintojen määrätietoista kehittämistä ja panostuksiamme parantaaksemme digitaalista kyvykkyyttämme ja varmistaaksemme sujuvan asiakaskokemuksen”, hän jatkaa.

Aktian IT-toiminto raportoi väliaikaisesti Anssi Huhdalle, Aktian varatoimitusjohtajalle. Aktian uuden tietohallintojohtajan rekrytointi on käynnistetty.

Lisätietoja:

Mia Smeds, viestintäjohtaja, puh. 044 546 0379, mia.smeds(a)aktia.fi

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 860 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.12.2023 olivat 13,7 miljardia euroa ja taseen arvo 12,0 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.