Martela Oyj:n hallitus päätti konsernin avainhenkilöiden kannustinjärjestelmästä

Martela Oyj, Pörssitiedote, 14.3.2024 klo 10.00

Martela Oyj:n hallitus on päättänyt uudesta konsernin avainhenkilöiden osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä. Järjestelmän tarkoituksena on yhdistää omistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi pitkällä aikavälillä, sitouttaa avainhenkilöt yhtiöön ja tarjota heille kilpailukykyinen henkilökohtaiseen sijoitukseen sekä yhtiön osakkeiden ansaintaan ja kertymiseen perustuva kannustinjärjestelmä.

Uuteen järjestelmään osallistuminen edellyttää, että osallistuja omistaa ja kohdentaa järjestelmään yhtiön A-osakkeita hallituksen päättämän määrän.

Järjestelmä on jatkoa suoriteperusteiselle lisäosakejärjestelmälle 2021—2023.

Suoriteperusteinen lisäosakejärjestelmä 2024—2026

Uudessa suoriteperusteisessa lisäosakejärjestelmässä 2024—2026 on kolme ansaintajaksoa, tilikaudet 2024, 2025 ja 2026. Hallitus päättää vuosittain ansaintajakson alkamisesta ja sen yksityiskohdista.

Järjestelmässä kohderyhmällä on mahdollista ansaita Martela Oyj:n A-osakkeita suoriutumisen ja Martela Oyj:n A-osakkeisiin kohdistuvan henkilökohtaisen sijoituksen perusteella. Ensimmäisen ansaintajakson 2024 ansaintakriteerinä on konsernin liikevoitto (EBIT). Järjestelmän kohderyhmään kuuluu ansaintajaksolla 2024 noin 40 avainhenkilöä, mukaan lukien konsernin johtoryhmän jäsenet sekä yhtiön toimitusjohtaja.

Järjestelmästä maksettavat palkkiot vastaavat arviolta yhteensä enintään 1 400 000 Martela Oyj:n A-osakkeen arvoa, mukaan lukien rahana maksettava osuus. Mahdolliset palkkiot maksetaan osittain Martela Oyj:n A-osakkeina ja osittain rahana. Palkkion rahaosuudella on tarkoitus kattaa palkkiosta osallistujalle aiheutuvat verot ja lakisääteiset sosiaalivakuutusmaksut. Järjestelmän mahdolliset palkkiot maksetaan viimeistään viiden kuukauden kuluessa kunkin ansaintajakson päättymisestä.

Jos osallistujan työ- tai johtajasopimus päättyy ennen palkkion maksamista, palkkiota ei pääsääntöisesti makseta. Järjestelmän perusteella maksettavaa palkkiota voidaan pienentää, jos hallituksen osakekurssille asettama raja-arvo saavutetaan.

MARTELA OYJ

HALLITUS

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja, Ville Taipale, puh. +358 50 557 2611
Talousjohtaja, Henri Berg, puh. +358 40 386 5464

www.martela.fi

Martela on yksi Pohjoismaiden johtavista käyttäjälähtöisten työ- ja oppimisympäristöjen kehittäjistä. Luomme parhaita paikkoja työn tekemiselle ja tarjoamme asiakkaillemme Martela Lifecycle -ratkaisujen avulla kalusteet ja niihin liittyvät palvelut saumattomana kokonaisuutena.