Fusion af Europa Small Cap Aktier KL og Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling KL, begge afdelinger under Investeringsforeningen BankInvest

Bestyrelsen i Investeringsforeningen BankInvest har den 20. marts 2024 oprettet fusionsplan vedrørende fusion af afdeling Europa Small Cap Aktier KL (SE-nr. 34 18 54 41) og afdeling Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling KL (SE-nr. 44 28 52 31) begge under Investeringsforeningen BankInvest (CVR-nr. 26 22 00 92) med den førstnævnte afdeling som ophørende afdeling og den sidstnævnte afdeling som fortsættende afdeling.

Desuden har bestyrelsen for Investeringsforeningen BankInvest udarbejdet en fusionsredegørelse, der supplerer fusionsplanen.

Fusionen er betinget af, at den vedtages på den ordinære generalforsamling i Investerings­fore­ningen Bank­Invest den 23. april 2024, samt at fusion­en efte­rfølgende godkendes af Finanstilsynet.

Fra den 22. marts 2024 vil der på Investeringsforeningen BankInvest, afdeling Europa Small Cap Aktier KL’s (den ophørende afdeling) kontor på Bredgade 40, 1260 København K, i overensstemmelse med § 6, stk. 1, i be­kendt­gørelse om fusion og spaltning af danske UCITS, være fremlagt følgende dokumenter til eftersyn:

• Fusionsplan;
  • Fusionsredegørelse for den ophørende afdeling;
  • Vurderingsmændenes erklæring om kreditorernes stilling i den ophørende afdeling;
  • Seneste årsrapport for den ophørende afdeling og den fortsættende afdeling.

Dokumenterne vil ligeledes fra den 22. marts 2024, kl. 10.00 være at finde på www.bankinvest.dk.

Dokument med Central Information for Investeringsforeningen BankInvest, afdeling Europa Small Cap Aktier KL (den ophørende afdeling) er blevet opdateret med et afsnit vedrørende ovennævnte fusion. Dokument med Central Information for både den ophørende og fortsættende afdeling kan downloades fra www.bankinvest.dk.

København, den 20. marts 2024

Bestyrelsen for Investeringsforeningen BankInvest,
afdeling Europa Small Cap Aktier KL og afdeling Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling KL