Nokia Oyj: Omien osakkeiden takaisinosto 21.03.2024

Nokia Oyj
21.03.2024 klo 22.30

Nokia Oyj: Omien osakkeiden takaisinosto 21.03.2024

Espoo – Nokia Oyj (LEI: 549300A0JPRWG1KI7U06) on 21.03.2024 hankkinut omia osakkeitaan (ISIN FI0009000681) omistukseensa seuraavasti:

Markkinapaikka (MIC Code)Osakkeiden lukumääräPainotettu keskihinta osakkeelta, euroa*
XHEL450 7863,29
CEUX--
BATE--
AQEU--
TQEX--
Yhteensä450 7863,29

* Kahden desimaalin tarkkuuteen pyöristettynä

Nokia ilmoitti 25. tammikuuta 2024, että yhtiön hallitus on käynnistämässä osakkeidensa takaisinosto-ohjelman palauttaakseen yhtiön osakkeenomistajille enintään 600 miljoonaa euroa vaiheittain kahden vuoden kuluessa. Takaisinosto-ohjelman ensimmäinen vaihe noudattaen Euroopan parlamentin ja neuvoston antamaa markkinoiden väärinkäyttöasetusta (EU) 596/2014 (MAR), Euroopan komission delegoitua asetusta (EU) 2016/1052 ja Nokian varsinaisen yhtiökokouksen 4. huhtikuuta 2023 antaman valtuutuksen perusteella aloitettiin 20. maaliskuuta 2024 ja se päättyy viimeistään 18. joulukuuta 2024. Ensimmäisessä vaiheessa osakkeiden hankintaan käytettävä kokonaissumma on enintään 300 miljoonaa euroa.

21.03.2024 toteutettujen hankintojen kokonaishinta on 1 482 139 euroa. Nokian Oyj:n omistuksessa on nyt ilmoitettujen hankintojen jälkeen 76 844 431 omaa osaketta.

Yksityiskohdat hankinnoista ovat tämän tiedotteen liitteenä.

Nokia Oyj:n puolesta

BofA Securities Europe SA

Nokia
Nokia luo teknologiaa, joka auttaa maailmaa toimimaan yhdessä.

B2B-teknologia- ja innovaatiojohtajana olemme tulevaisuuden aistivien, ajattelevien ja älykkäiden verkkoratkaisujen edelläkävijä. Johtoasemamme pohjautuu osaamiseemme matkapuhelin-, kiinteissä ja pilvipalveluverkoissa. Luomme arvoa immateriaalioikeuksilla ja pitkäaikaisella tutkimus- ja kehitystyöllä palkitun Nokia Bell Labsin johdolla.

Palveluntarjoajat, yritykset ja muut kumppanimme ympäri maailmaa luottavat Nokian verkkojen suorituskykyyn, vastuullisuuteen ja turvallisuusstandardeihin. Työskentelemme yhdessä kumppaneidemme kanssa kehittääksemme tulevaisuuden digitaalisia palveluita ja sovelluksia.

Lisätietoja:

Sähköposti: press.services@nokia.com