Uponor hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Uponor Oyj, Pörssitiedote, 22.3.2024 klo 10.05

Uponor hakee osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsingin pörssilistalta

Uponor Oyj (”Uponor”) on päättänyt hakea julkisen kaupankäynnin lopettamista Uponorin osakkeilla ja osakkeidensa poistamista Nasdaq Helsinki Oy:n (”Nasdaq Helsinki”) pörssilistalta.

Georg Fischer AG (”GF”) omistaa yli 90 prosenttia kaikista Uponorin osakkeista ja osakkeiden tuottamista äänioikeuksista. GF on 29.12.2023 käynnistänyt Uponorin vähemmistöosakkeita koskevan lunastusmenettelyn saadakseen omistukseensa kaikki Uponorin liikkeeseen lasketut ja ulkona olevat osakkeet antamalla tiedoksi osakeyhtiölain 18 luvun 5 §:n mukaisesti välimiesoikeuden määräämistä ja välimiesmenettelyn käynnistämistä koskevan hakemuksensa.

Uponor on päättänyt jättää hakemuksen Nasdaq Helsingille julkisen kaupankäynnin lopettamiseksi Uponorin osakkeilla ja osakkeiden poistamiseksi pörssilistalta. Hakemuksessa pyydetään, että pörssilistalta poistaminen Nasdaq Helsingin pörssilistalla kaupankäynnin kohteena olevien Uponorin osakkeiden osalta tapahtuisi mahdollisimman pian sen jälkeen, kun GF on saanut vireillä olevassa osakeyhtiölain 18 luvun mukaisessa lunastusmenettelyssä omistusoikeuden kaikkiin Uponorin osakkeisiin.

Lisätietoja:
Reetta Härkki, lakiasiainjohtaja
Uponor Oyj
reetta.harkki@uponor.com

JAKELU:
Tiedotusvälineet
www.uponorgroup.com

Uponor lyhyesti
Kestävien ja innovatiivisten virtausratkaisujen maailmanlaajuisesta edelläkävijästä, Uponorista, tuli osa Georg Fischer -konsernia marraskuussa 2023. Autamme asuin- ja liikerakentamisen asiakkaitamme parantamaan tuottavuutta sekä kehitämme jatkuvasti uusia tapoja veden vastuulliseen säästämiseen, käsittelyyn ja jakeluun kodeissa ja muissa rakennuksissa. Valjastamalla veden mahdollisuudet parannamme viihtyvyyttä, terveyttä ja tehokkuutta. Turvallisia käyttö- ja jätevesiratkaisujamme sekä lämmitys- ja viilennysratkaisujamme myydään yli 80 maassa. www.uponorgroup.com