MARTELA OYJ:N VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSIÄ

Martela Oyj, Pörssitiedote, 5.4.2024 klo 12.00

Martela Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidettiin perjantaina 5.4.2024. Yhtiökokous vahvisti tilinpäätöksen vuodelta 2023, myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajille sekä käsitteli toimielinten palkitsemisraportin ja uuden palkitsemispolitiikan. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti että osinkoa ei jaeta.

Hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistettiin kuusi ja hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Eero Martela, Hanna Mattila, Jan Mattsson, , Johan Mild ja Anni Vepsäläinen, sekä uutena jäsenenä Jacob Kragh. Yhtiökokous päätti maksaa palkkiona hallituksen puheenjohtajalle 3 700 euroa kuukaudessa ja hallituksen jäsenille 1 850 euroa kuukaudessa, sekä lisäksi valiokuntajäsenyydestä 1 600 euroa vuodessa.

Yhtiön varsinaiseksi tilintarkastajaksi valittiin tilintarkastusyhteisö Ernst & Young Oy, jolle maksetaan palkkio tarkastusvaliokunnan hyväksymän laskun mukaan. Ernst & Young Oy ilmoittamana päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Osmo Valovirta

Yhtiökokous valtuutti hallituksen ehdotuksen mukaisesti hallituksen päättämään enintään 450.000 yhtiön A-sarjan osakkeen hankkimisesta ja/tai pantiksi ottamisesta yhdessä tai useammassa erässä. Osakkeet hankitaan Nasdaq Helsinki Oy:n järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä muodostuvaan hintaan tai markkinoilla muutoin muodostuvaan hintaan. Osakkeet voidaan tarvittaessa hankkia osaksi yrityksen palkkaus- ja kannustusjärjestelmää, yrityskauppojen tai muiden yritysjärjestelyjen yhteydessä käytettäväksi, jos se on yhtiön osakekohtaisten tunnuslukujen valossa hallituksen käsityksen mukaan osakkeenomistajien intressissä tai, jos hallitus harkitsee sen olevan edullinen tapa käyttää likvidejä varoja tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen. Yhtiölle hankitut omat osakkeet voidaan pitää yhtiöllä, mitätöidä tai luovuttaa edelleen. Hallitus päättää miten omia osakkeita hankitaan ja/tai otetaan pantiksi. Valtuutus sisältää hallituksen oikeuden päättää kaikista muista omien osakkeiden hankinnan ja/tai pantiksi ottamisen ehdoista. Valtuutus sisältää siten myös oikeuden hankkia omia osakkeita muutoin kuin osakkeenomistajien omistusten mukaisessa suhteessa (suunnattu hankkiminen). Valtuutus kumoaa aikaisemmat käyttämättömät valtuutukset omien osakkeiden hankkimiseen ja on voimassa seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2025 saakka.

Yhtiökokous valtuutti hallituksen ehdotuksen mukaisesti hallituksen päättämään osakeannista sekä osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n tarkoittamien osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisesta yhdessä tai useammassa erässä, joko maksua vastaan tai maksutta. Annettavien osakkeiden määrä, mukaan lukien erityisten oikeuksien perusteella saatavat osakkeet, voi olla yhteensä enintään 450 000 yhtiön A-sarjan osaketta. Hallitus voi päättää antaa joko uusia A-sarjan osakkeita tai luovuttaa yhtiön hallussa mahdollisesti olevia omia A-sarjan osakkeita. Valtuutuksen enimmäismäärä vastaa noin 10 % yhtiön kaikista osakkeista. Valtuutus oikeuttaa hallituksen päättämään kaikista osakeannin sekä osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamisen ehdoista, mukaan lukien oikeuden osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta poikkeamiseen. Valtuutusta esitetään käytettäväksi yrityskauppojen kauppahintojen suorittamiseen, henkilöstölle suunnattaviin osakeanteihin tai osakepalkkiojärjestelyihin tai annettaviin osakeoptioihin tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin. Valtuutus kumoaa kaikki aikaisemmat käyttämättömät osakeantia ja optio-oikeuksien sekä muiden osakkeisiin oikeuttavien erityisten oikeuksien antamista koskevat valtuutukset. Valtuutus on voimassa seuraavaan varsinaisen yhtiökokouksen päättymiseen saakka, kuitenkin enintään 30.6.2025 saakka.

Helsinki 5.4.2024

Martela Oyj

Ville Taipale

Toimitusjohtaja Ville Taipale, puh. + 358 50 557 2611

Nasdaq OMX Helsinki

www.martela.com

Martela on yksi Pohjoismaiden johtavista käyttäjälähtöisten työ- ja oppimisympäristöjen kehittäjistä. Luomme parhaita paikkoja työn tekemiselle ja tarjoamme asiakkaillemme Martela Lifecycle -ratkaisujen avulla kalusteet ja niihin liittyvät palvelut saumattomana kokonaisuutena.