Rapala VMC Oyj: Hallituksen jäsen Jorma Kasslin on kuollut

Rapala VMC Oyj, Muutokset hallitus/johto/ tilintarkastus, 15.4.2024 kello 18.30

Rapala VMC Oyj:n pitkäaikainen hallituksen jäsen Jorma Kasslin on kuollut. Hän menehtyi äkillisesti lyhyen sairauden jälkeen 14.4.2024. Kasslin oli 70-vuotias ja toimi Rapala VMC:n hallituksen jäsenenä vuodesta 1998 lähtien, hallituksen puheenjohtajana 2016-2018 ja toimitusjohtajana 1998-2016.

Rapala VMC Oyj:n hallitus, johto ja henkilöstö esittävät syvimmän osanottonsa Jorma Kasslinin perheelle ja läheisille.

Jorma Kasslinin toimitusjohtajakaudella Rapala VMC laajeni kansainväliseksi konserniksi, joka on maailmanlaajuinen markkinajohtaja useissa urheilukalastusliiketoiminnan segmenteissä. Hän oli johtaja, jolle henkilöstön hyvinvointi oli erittäin tärkeää. Kollegat ympäri maailmaa jäävät kaipaamaan Jormaa.

”Jorma oli pitkäaikainen esimieheni vuodesta 1998 alkaen. Hän oli kannustava johtaja, joka antoi kaikille yhteisen suunnan ja näkemyksen. Jorma keskittyi työskennellessään aina positiivisen ratkaisun hakemiseen. Hänen panoksensa on ollut ratkaiseva Rapala VMC:n matkalla erääksi maailman johtavaksi alan yhtiöksi.”

Rapala VMC Oyj

Lars Ollberg

Lisätietoja antavat:
Tuomo Leino, sijoittajasuhteet

Rapala VMC Oyj lyhyesti
Rapala VMC -konserni on maailman johtava kalastusvälineyritys ja globaali markkinajohtaja uistimissa, kolmihaarakoukuissa ja kalastukseen liittyvissä veitsissä ja työkaluissa. Konsernilla on myös vahva maailmanlaajuinen markkina-asema muissa urheilukalastuksen tuotekategorioissa ja Rapala VMC:n jakeluverkosto on alan kattavin. Päätuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Ranskassa, Virossa ja Isossa-Britanniassa. Rapala VMC -konsernin brändiportfolioon kuuluu alan johtava brändi, Rapala, ja muita maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten VMC, Sufix, Storm, Blue Fox, Luhr Jensen, Williamson, Dynamite Baits, Mora Ice, StrikeMaster, Marttiini, Peltonen ja 13 Fishing sekä Okuma Euroopassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 222 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 1 400 henkilöä noin 40 maassa. Rapala VMC Oyj:n osakkeella on käyty kauppaa Nasdaq Helsingissä vuodesta 1998.

www.rapalavmc.com