Forløb af generalforsamlingen i Pharma Equity Group A/S

16. april 2024
Selskabsmeddelelse nr. 13

Pharma Equity Group A/S har i dag afholdt ordinær generalforsamling med følgende resultat:

1) Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år blev taget til efterretning af generalforsamlingen

2) Den reviderede årsrapport blev godkendt

3) Beslutning om decharge til direktion og bestyrelse blev vedtaget

4) Fordeling af resultatet som foreslået af bestyrelsen blev vedtaget

5) Vederlagsrapporten for 2023 til vejledende afstemning blev godkendt

6) Bestyrelsens vederlag for indeværende regnskabsår blev godkendt

• Bestyrelsesformanden modtager 350.000 kr.
  • Næstformanden for bestyrelsen modtager 250.000 kr.
  • Bestyrelsesmedlemmer modtager 150.000 kr.

• Medlemmer af bestyrelsens revisionsudvalg, nominerings- og vederlagsudvalg eller andre udvalg modtager i alt et vederlag på DKK 25.000 for alt udvalgsarbejde. Dette gælder dog ikke formanden eller næstformanden for bestyrelsen, som ikke modtager yderligere vederlag.

7) Valg af bestyrelse

Følgende bestyrelsesmedlemmer blev genvalgt: Christian Vinding Thomsen, Martin Engell-Rossen, Omar S. Qandeel, Lars Gundorph og Peter Vilmann.

Efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig således: Christian Vinding Thomsen (formand), Martin Engell-Rossen (næstformand), Omar S. Qandeel, Lars Gundorph og Peter Vilmann.

8) BDO STATSAUTORISERET REVISIONSAKTIESELSKAB ("BDO"), Havneholmen 29, 1561 København V, CVR nr. 20222670 blev valgt som selskabets revisor.

9) Følgende forslag fra bestyrelsen blev godkendt:

1. Forslag om at forhøje bemyndigelsen til at udstede nye aktier med fortegningsret (pkt. 4.1.A)
  2. Forslag om at kombinere de to separate bemyndigelser til at udstede nye aktier uden fortegningsret samt forhøje den nye bemyndigelse og forlænge bemyndigelsen med et år (pkt. 4.1.B og 4.1.C)
  3. Forslag om at forlænge bemyndigelsen til at udstede warrants med et år (pkt. 4.2)
  4. Forslag om at forhøje bemyndigelsen til at udstede konvertible gældsbreve (pkt. 4.3.A)
10) Dirigenten for generalforsamlingen med substitutionsret blev bemyndiget til at indlevere de vedtagne beslutninger til Erhvervsstyrelsen og foretage de ændringer, som Erhvervsstyrelsen måtte kræve for at registrere eller godkende de vedtagne beslutninger.

For yderligere information, kontakt venligst:

Thomas Kaas Selsø, adm. direktør i Pharma Equity Group A/S, telefon: +45 4022 2114

Christian Vinding Thomsen, bestyrelsesformand i Pharma Equity Group A/S, telefon: +45 2622 7222

Om Pharma Equity Group A/S

Pharma Equity Group er et børsnoteret selskab på Nasdaq Copenhagens hovedliste. Selskabets hovedfokus er på at fremme de forskellige lægemiddelkandidater i sit datterselskab, Reponex Pharmaceuticals A/S. Med et urokkeligt fokus på Health Care er Pharma Equity Groups primære mål at tilføre betydelig værdi til Reponex Pharmaceuticals' forskellige lægemiddelkandidater.

Selskabet er forpligtet til at yde omfattende support, ressourcer og ekspertise til at drive udviklingen og succesen af disse lægemiddelkandidater. Som strategisk partner arbejder Pharma Equity Group tæt sammen med Reponex Pharmaceuticals og prioriterer fremme af innovative medicinske løsninger og banebrydende behandlinger. Først når det fulde potentiale i Reponex Pharmaceuticals er blevet udfoldet, er intentionen om at udforske muligheder for at investere i andre virksomheder. Denne tilgang sikrer et stærkt engagement i de aktuelle medicinske projekter og deres udvikling, samtidig med at den – på længere sigt – forbliver åben for nye strategiske investeringer med henblik på fortsat vækst.

Vedhæftet fil

2024 04 16 - Announcement no. 13 - DK