Banle Energy International Limited Menyokong Perkhidmatan Pengisian Bahan Api Bio B24 sulung Yang Ming di Yantian, Shenzhen


HONG KONG, April 18, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Pada 14 April 2024, Banle Energy International Limited, anak syarikat Kumpulan Banle (NASDAQ: BANL), sebuah syarikat logistik bahan api marin yang bereputasi di rantau Asia Pasifik, dengan kerjasama PetroChina Fuel Oil Co. Ltd., dengan sukacitanya mengumumkan pengaturan perkhidmatan pengisian bahan api bio B24 untuk kapal Yang Ming, YM Utility, di pelabuhan di Yantian, Shenzhen.

Dengan menyediakan perkhidmatan pengisian bahan api bio B24 kami kepada Yang Ming, urus niaga ini menyokong pengisian bahan api bio B24 di Shenzhen dan bekalan pengisian bahan api bio B24 sulung Yang Ming di China. Sebagai sebuah syarikat yang giat mempromosikan penggunaan bahan api bio, kami membuat sumbangan besar kepada matlamat Pertubuhan Maritim Antarabangsa (IMO) untuk mengurangkan pelepasan gas rumah hijau (GHG) dari perkapalan antarabangsa. Campuran bahan api biol B24, seperti yang ditunjukkan oleh kajian, diunjurkan untuk mengurangkan kira-kira 20% daripada pelepasan Gas Rumah Hijau (GHG) jika dibandingkan dengan minyak bahan api konvensional.

Teck Lim Chia, Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif kami, menyatakan keazamannya untuk membawa impak positif kepada industri perkapalan, beliau menyatakan: “Kami berbesar hati menjadi sebahagian daripada pengisian bunker bahan api bio B24 pertama bagi Yang Ming di China. Perkhidmatan ini sejajar dengan inisiatif awal kami untuk memperkenalkan pengisian bunker bahan api bio B24 di Hong Kong dan mengeksport bahan api biologi B24 ke China. Sebagai pemegang kepentingan dalam industri perkapalan, kami kekal komited untuk mempromosikan bahan api bio bagi mengurangkan pelepasan GHG.”

Kumpulan Banle berdedikasi untuk menyampaikan perkhidmatan pengisian yang luar biasa yang memenuhi keperluan industri maritim yang berkembang. Semasa kami menumpukan pada mengembangkan operasi kami di Eropah, kami terus menjalin perkongsian strategik dan meneroka peluang baharu untuk menyediakan penyelesaian yang cekap dan boleh dipercayai.

Kapsyen Foto
Bahan api bio B24 dihantar ke MV. Utiliti YM di pelabuhan di Yantian, Shenzhen.

Perihal Kumpulan Banle

Ditubuhkan pada tahun 2015, CBL International Limited (Nasdaq: BANL) ialah kenderaan penyenaraian bagi Kumpulan Banle, sebuah syarikat logistik bahan api marin terkemuka di rantau Asia Pasifik. Kami komited untuk menyediakan penyelesaian sehenti kepada pelanggan untuk mengisi semula minyak kapal. Aktiviti perniagaan Kumpulan Banle tertumpu terutamanya kepada lebih daripada 55 pelabuhan utama meliputi Jepun, Korea, China, Hong Kong, Taiwan, Vietnam, Malaysia, Singapura, Thailand, Turki dan Belgium. Kumpulan tersebut secara aktif mempromosikan penggunaan bahan api alternatif dan dianugerahkan dengan pensijilan ISCC EU dan ISCC Plus.

Maklumat dan Pernyataan Prospektif

Pernyataan tertentu dalam pengumuman ini adalah pernyataan prospektif, berdasarkan sifatnya, tertakluk kepada risiko dan ketidakpastian yang ketara. Pernyataan prospektif ini melibatkan risiko dan ketidakpastian yang diketahui dan tidak diketahui dan berdasarkan jangkaan dan unjuran semasa Syarikat tentang peristiwa masa depan yang Syarikat percaya boleh menjejaskan keadaan kewangan, hasil operasi, strategi perniagaan dan keperluan kewangan. Pelabur boleh mengenal pasti pernyataan prospektif ini melalui perkataan atau frasa seperti “mungkin”, “boleh”, “akan”, “sepatutnya”, “harus”, “dijangka”, “merancang”, “berhasrat”, “menjangka”, “percaya”, “menganggar”, “meramalkan”, “kemungkinan”, “projek” atau “meneruskan” atau negatif istilah ini atau istilah lain yang setanding. Syarikat tidak bertanggungjawab untuk mengemas kini atau menyemak secara terbuka mana-mana pernyataan prospektif untuk menggambarkan peristiwa atau keadaan yang berlaku berikutnya, atau perubahan dalam jangkaannya, kecuali yang mungkin dikehendaki oleh undang-undang. Walaupun Syarikat percaya bahawa jangkaan yang dinyatakan dalam pernyataan prospektif ini adalah munasabah, hal itu tidak dapat memberi jaminan kepada anda bahawa jangkaan tersebut akan betul dan Syarikat memberi amaran kepada pelabur bahawa keputusan sebenar mungkin jauh berbeza berbanding keputusan yang dijangkakan dan menggalakkan pelabur menyemak faktor lain yang boleh menjejaskan keputusan masa depannya dalam pernyataan pendaftaran Syarikat dan pemfailan lain dengan SEC.

CBL INTERNATIONAL LIMITED
(Diperbadankan di Kepulauan Cayman dengan liabiliti terhad)

Untuk mendapatkan maklumat lanjut, sila hubungi:

CBL International Limited

E-mel: investors@banle-intl.com

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/49031b66-7864-4483-b636-5b5c0999d634