Forløb af generalforsamling i Danske Andelskassers Bank A/S

Selskabsmeddelelse nr. 7/2024 | 22. april 2024

Danske Andelskassers Bank A/S har mandag den 22. april 2024 afholdt sin ordinære generalforsamling.

Generalforsamlingen blev afholdt i bankens lokaler på Baneskellet 1 i Hammershøj og i henhold til den annoncerede dagsorden.

1. Valg af dirigent
Michael Vilhelm Nielsen, advokat hos Moalem Weitemeyer Advokatpartnerskab, blev valgt til dirigent.

2. Bestyrelsens beretning om bankens virksomhed i det forløbne år
Bestyrelsesformand Anders Hestbech aflagde beretning på vegne af bestyrelsen. Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.

3. Fremlæggelse af årsberetning og årsregnskab med revisionspåtegning til godkendelse
Administrerende direktør Jan Pedersen fremlagde årsberetning og årsregnskab med revisionspåtegning. Det reviderede årsregnskab blev godkendt af generalforsamlingen.

4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til det godkendte regnskab
Generalforsamlingen godkendte, at banken udbetaler udbytte på 30 % af årets resultat svarende til DKK 83.800.000 hvilket er DKK 0,37 pr. aktie.

5. Fremlæggelse af vederlagsrapport til vejledende afstemning
Dirigenten fremlagde hovedelementerne i vederlagsrapporten og generalforsamlingen godkendte vederlagsrapporten.

6. Beslutning om vederlag
Bestyrelsens forslag om uændret vederlag til bestyrelsesmedlemmer samt udvalgsmedlemmer blev godkendt.

7. Valg af bestyrelsesmedlemmer
Bestyrelsen havde forud for indkaldelse til generalforsamling fastsat antallet af generalforsamlingsvalgte bestyrelsesmedlemmer til 6.

Bestyrelsesmedlemmer, der var på valg, blev genvalgt for 2 år:

• Flemming Jul Jensen
  • Tommy Skov Kristensen
  • H.C. Krogh

Poul Erik Weber genopstillede ikke til bestyrelsen.

8. Valg af revisor
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som ekstern revisor.

9. Behandling af forslag fra bestyrelse eller aktionærer

1. Bemyndigelse til erhvervelse af egne aktier

Bestyrelsens forslag om bemyndigelse til erhvervelse af egne aktier blev vedtaget af generalforsamlingen.

Forslaget lød som følger: ”Bestyrelsen foreslår, at bestyrelsen indtil den 22.april 2029 er bemyndiget til at lade banken erhverve egne aktier med et pålydende på indtil 10% af aktiekapitalen. Købskursen for de pågældende aktier må ikke afvige mere end 10% fra den ved erhvervelsen noterede kurs på NASDAQ OMX Copenhagen A/S.”

Der var ikke kommet yderligere forslag.

I forlængelse af generalforsamlingen blev der afholdt bestyrelsesmøde, hvor bestyrelsen konstituerede sig med Anders Hestbech som bestyrelsesformand og Klaus Moltesen Ravn som næstformand.

Kontaktinformation

Henvendelse vedrørende denne meddelelse kan ske til kommunikations- og marketingschef Mette Bernt på telefon 51 87 87 12 eller mail meb@andelskassen.dk

Vedhæftet fil

07-2024 Selskabsmeddelelse - Forløb af generalforsamling i Danske Andelskassers Bank 2024