Kitron: Avholdt ordinær generalforsamling 2024

(2024-04-25) Kitron ASA avholdt ordinær generalforsamling 25. april 2024.

113 103 255 aksjer, som utgjør 57,06 prosent av aksjekapitalen, var representert på generalforsamlingen.

Alle forslag ble vedtatt slik de er gjengitt i innkallingen utsendt 4. april 2024. Kitrons styre har nå følgende aksjonær- og ansattvalgt sammensetting:

Valgt av aksjonærene:
Tuomo Lähdesmäki (Leder, gjenvalgt)
Maalfrid Brath (gjenvalgt)
Michael Lundgaard Thomsen (gjenvalgt)
Petra Grandinson (gjenvalgt)
Gyrid Skalleberg Ingerø (valgt)

Valgt av de ansatte:
Tone Aas
Henriette Stene
Jarle Larsen

Generalforsamlingen godkjente det foreslåtte utbytte på NOK 0,75 per aksje for aksjonærer registrert i Kitrons aksjeeierregister i Verdipapirsentralen ASA (Euronext Securities Oslo, tidligere kalt Euronext VPS) per utløpet av 29. april 2024, basert på normalt T + 2 oppgjør. Kitrons aksjer vil handles på Oslo Børs eksklusive retten til å motta utbytte 26. april 2024. Utbytte ventes utbetalt på eller omkring 16. mai 2024.

Protokollen fra den ordinære generalforsamlingen er vedlagt.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Cathrin Nylander, finansdirektør, tlf.: +47 900 43 284
E-post: investorrelations@kitron.com

Kitron er et ledende skandinavisk foretak innen produksjon av elektronikk og relaterte tjenester for sektorene Konnektivitet, Elektrifisering, Industri, Medisinsk utstyr og Forsvar/Luftfart. Konsernet har virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tsjekkia, India, Malaysia, Kina og USA. Kitron har rundt 2.800 ansatte, og driftsinntektene var 775 millioner euro i 2023.

www.kitron.com

Vedlegg