Muutos Aktian johtoryhmässä: Oskari Kurki on nimitetty Aktian tietohallintojohtajaksi

Aktia Pankki Oyj
3.5.2024 klo 9.00

Diplomi-insinööri, MBA, Oskari Kurki on nimitetty Aktian tietohallintojohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi. Kurki aloittaa työnsä Aktialla elokuun 2024 aikana. Tietohallintojohtajana Kurki vastaa Aktian koko IT-toiminnosta ja IT-strategian toteutuksesta. Hän raportoi tehtävässään yhtiön toimitusjohtajalle.

Oskari Kurjella on pitkä ja monipuolinen tausta teknologian ja tietohallinnon johtorooleista. Kurki siirtyy Aktian palvelukseen OP Ryhmästä, jossa hän on viimeksi toiminut vähittäispankkitoiminnan kehittämisestä ja teknologiasta vastaavana johtajana.

”Olen iloinen voidessani toivottaa Oskari Kurjen tervetulleeksi johtoryhmäämme kehittämään kokonaisvaltaisesti konsernin IT-toimintoa ja IT-strategiaa. Oskarin mittava kokemus pankkitoiminnan IT-kehityksestä ja muutosjohtamisesta tuo vahvan tuen Aktia konsernin strategian toteuttamiseen”, sanoo Aktian toimitusjohtaja Juha Hammarén.

Nimityksen edellytyksenä on, ettei Finanssivalvonnalla ole huomautettavaa nimitykseen.

AKTIA PANKKI OYJ

Lisätietoja:
Mia Smeds, viestintäjohtaja, puh. 044 546 0379
Oscar Taimitarha, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 562 2315

Jakelu:
Tiedotusvälineet
www.aktia.com

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 860 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.3.2024 olivat 14,1 miljardia euroa ja taseen arvo 12,1 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.

Liite

Oskari_Kurki