Silicon Motion Umumkan Peralihan Ketua Pegawai Kewangan


TAIPEI, Taiwan dan MILPITAS, Calif., May 03, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Silicon Motion Technology Corporation (NasdaqGS: SIMO) (“Silicon Motion” atau “Syarikat”) hari ini mengumumkan bahawa Jason Tsai, pada masa ini Naib Presiden IR dan Kewangan di Silicon Motion, telah dilantik sebagai Ketua Pegawai Kewangan Interim Syarikat berkuat kuasa pada 25 April 2024. Encik Jason Tsai menggantikan Encik Riyadh Lai yang akan meletak jawatan sebagai Ketua Pegawai Kewangan, berkuat kuasa pada 25 April 2024.

Encik Riyadh Lai akan kekal bersama Syarikat dan akan terus menyokong pelbagai inisiatif strategik dan pelaburan Syarikat untuk memberikan nilai kepada pemegang saham kami.

Wallace Kou, Ketua Pegawai Eksekutif Silicon Motion, berkata, “Kami berterima kasih kepada Riyadh dan sumbangan beliau yang banyak kepada Silicon Motion sebagai Ketua Pegawai Kewangannya selama lebih daripada 17 tahun. Riyadh merupakan pemimpin yang berpengalaman, dengan kebiasaan yang mendalam dengan Syarikat dan industri dan saya yakin beliau akan terus menyediakan perkhidmatan yang bernilai kepada Syarikat.”

En. Kou menyambung, “Jason, sebagai Naib Presiden IR dan Kewangan kami, telah memberikan sumbangan yang besar kepada operasi kukuh pasukan kewangan kami dan keputusan kewangan Syarikat sejak beberapa bulan lalu. Jason, yang sebelum ini telah berkhidmat dengan Syarikat selama lebih daripada 10 tahun dan baru-baru ini menyertai semula, mempunyai kerjaya kewangan yang berjaya dan memegang peranan kepimpinan kanan dalam industri perkakasan, semikonduktor dan perisian. Dia telah menunjukkan kejayaan dalam disiplin kewangan dan operasi utama, termasuk pengalaman dalam kewangan, FP&A, dan perancangan strategik.”

Syarikat telah memulakan proses pencarian bagi jawatan Ketua Pegawai Kewangan tetap.

PERIHAL SILICON MOTION:

Kami merupakan peneraju global dalam membekalkan pengawal denyar NAND untuk peranti storan keadaan pepejal. Kami membekalkan lebih banyak pengawal SSD berbanding mana-mana syarikat lain di dunia untuk pelayan, PC dan peranti klien lain dan merupakan pembekal pedagang terkemuka bagi pengawal storan terbenam eMMC dan UFS yang digunakan dalam telefon pintar, peranti IoT dan aplikasi lain. Kami juga membekalkan pusat data skala besar berprestasi tinggi tersuai dan penyelesaian SSD industri dan automotif khusus. Pelanggan kami termasuk kebanyakan vendor denyar NAND, pembuat modul peranti storan dan OEM yang terkemuka. Untuk maklumat lanjut mengenai Silicon Motion, visit us at www.siliconmotion.com.

Maklumat Hubungan Pelabur:

Selina Hsieh
Hubungan Pelabur
ir@siliconmotion.com