Muutos Aktian johtoryhmässä: Outi Henriksson jättää tehtävänsä Aktian talous- ja rahoitusjohtajana

Aktia Pankki Oyj

13.5.2024 klo 10.30

Aktian talous- ja rahoitusjohtaja ja johtoryhmän jäsen Outi Henriksson on päättänyt siirtyä yhtiön palveluksesta kohti uusia uramahdollisuuksia Aktian ulkopuolella. Joustavan tehtävänsiirron varmistamiseksi Henriksson jatkaa työssään Aktia-konsernissa arviolta elokuun loppuun saakka.

Henriksson on toiminut Aktian talous- ja rahoitusjohtajana 2017 lähtien. Uuden talous- ja rahoitusjohtajan rekrytointiprosessi käynnistetään välittömästi.

”Haluan kiittää Outia lämpimästi hänen arvokkaasta työstään konsernimme kehittämisessä viimeisten seitsemän vuoden aikana. Aktia on hänen toimikaudellaan käynyt läpi ison strategisen muutoksen varainhoitajapankiksi ja onnistunut parantamaan kannattavuuttaan,” sanoo Aktian toimitusjohtaja Juha Hammarén. ”Vahvan johtamis- ja liiketoimintaosaamisensa ansiosta Outilla on ollut keskeinen rooli yhtiön kehittämisessä ja uskon Outin onnistuvan yhtä lailla seuraavissakin haasteissa.”

”Lähes seitsemän vuotta Aktiassa on ollut monin tavoin todella palkitseva ajanjakso – ei ainoastaan itselleni talous- ja rahoitusjohtajana vaan myös yhtiölle, sen hyvän kehityksen ansiosta,” sanoo Outi Henriksson. ”Aktian osakkeenomistajana tulen tukemaan ja seuraamaan Aktian tuloskehitystä suurella mielenkiinnolla. Olen vakuuttunut, että Aktian ammattitaitoinen tiimi jatkaa yhtiön matkaa kohti kasvua ja yhtiön strategisia tavoitteita.”

AKTIA PANKKI OYJ

Lisätietoja:

Mia Smeds, viestintäjohtaja, puh. 044 546 0379

Oscar Taimitarha, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 562 2315

Jakelu:
Tiedotusvälineet
www.aktia.com

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 860 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 31.3.2024 olivat 14,1 miljardia euroa ja taseen arvo 12,1 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.