Selskabsmeddelelse nr. 5, 2023/24

Investeringsselskabet Luxor A/S – Opfølgning vedr. betinget købsaftale på ejendommen Naverland 3-5, 2600 Glostrup

Selskabet indgik den 10. februar 2022, jf. meddelelse nr. 7 2021/22, en betinget aftale om salg af ejendommen Naverland 3-5, 2600 Glostrup.

Aftalen er betinget af, at der vedtages en endelig og upåanket lokalplan, der opfylder de mellem parterne aftalte kriterier for opnåelse af en bebyggelsesprocent til boligformål.

Kommunalbestyrelsen har på møde den 14. maj 2024 vedtaget en rammelokalplan, der opfylder de af parterne opstillede kriterier for gennemførelse af handlen. Den vedtagne rammelokalplan vil være endelig og upåanket efter udløb af fire ugers klagefrist, jf. planklagebekendtgørelsen.

Såfremt der ikke modtages klager, betragtes handlen herefter som værende endelig.

Som oplyst i meddelelse nr. 4 af 26. februar 2024 vil dagsværdien af ejendommen potentielt forøges med ca. kr. 50 mio., såfremt den vedtagne rammelokalplan bliver endelig. Bliver ejendommen solgt vil det ikke påvirke selskabets basisindtjening, idet der er tale om en dagsværdiregulering, der indregnes i resultatopgørelsen.

Selskabet vil, når klagefristen er udløbet, offentliggøre en selskabsmeddelelse herom.

For supplerende oplysninger henvises til tidligere offentliggjorte meddelelser, senest i delårsrapport pr. 31. december 2023, jf. meddelelse nr. 4 2023/24 af 26. februar 2024.

Investeringsselskabet Luxor A/S

Jannik Rolf Larsen