DNA Oyj: Muutoksia johtoryhmässä

DNA OYJ PÖRSSITIEDOTE 20.5.2024 KLO 10.00

DNA Oyj:n yhtiöhallinnosta ja lakiasioista vastaava johtaja (CCAO) ja johtoryhmän jäsen Asta Rantanen jää eläkkeelle 31. heinäkuuta. Hänen seuraajakseen ja DNA:n johtoryhmän jäseneksi on nimitetty oikeustieteen kandidaatti Vesa Vuoti 1. elokuuta alkaen. Vuoti on tehnyt pitkän uran DNA:lla useissa eri rooleissa, viimeisimpänä DNA:n lakiasiain- ja regulaatiojohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa yhtiön hallinnosta ja turvallisuudesta vastaavana johtajana.

DNA:n teknologiajohtajan (CTO) tehtävään nimitetään DNA:n johtoryhmän jäsen tietohallintojohtaja FT Sari Leppänen. Hän on hoitanut tehtävää väliaikaisesti oman työnsä ohella toukokuun alusta alkaen aiemman CTO:n Ville Virtasen siirryttyä DNA:n omistajayhtiön Telenorin palvelukseen. Uuden tehtävän lisäksi Leppänen jatkaa edelleen myös DNA:n tietohallintojohtajana.

”Haluan kiittää Asta Rantasta hänen hienosta työstään DNA:lla viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana, ensin useissa lakiasiaintehtävissä ja myöhemmin myös yhtiöhallinnosta vastaavana johtajana. Asta on kehittänyt DNA:n yhtiöhallinnon käytäntöjä erittäin ansiokkaasti ja pitänyt huolta erilaisten ohjeistojemme ja käytäntöjemme ensiluokkaisuudesta. Olen myös iloinen, että löysimme talon sisältä erittäin pätevän seuraajan, toivotan Vesalle paljon menestystä uuteen rooliin”, toteaa DNA:n toimitusjohtaja Jussi Tolvanen.

”Olen kiitollinen urastani DNA:lla. On ollut hienoa olla osa DNA:n menestystarinaa. Kiitän lämpimästi kaikkia yhteistyökumppaneita ja kollegoja yhteisistä vuosista”, toteaa Asta Rantanen.

Lisätietoja:
DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö.  Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Sari Leppänen Vesa_Vuoti