Kvalitena begär förlängning av företagsrekonstruktion

Den 23 februari 2024 beviljades Kvalitena av tingsrätten att inleda företags-rekonstruktion för en initial period om tre månader. Syftet med företags-rekonstruktionen är att Kvalitena genom ordnade och kontrollerade former ska avyttra tillräckligt med tillgångar för att så snart som möjligt till fullo reglera Kvalitenas skulder. Kvalitena har under de tre inledande månaderna som rekonstruktionen pågått gjort betydande framsteg i den försäljnings- och betalningsplan som redogjordes för i ansökan om företagsrekonstruktion.  En förlängning av företagsrekonstruktionen är en nödvändig förutsättning för slutförandet av försäljnings- och betalningsplanen och därför har Kvalitena ansökt om förlängning av företagsrekonstruktionen med ytterligare tre månader.

För frågor, vänligen kontakta

Harald Pousette, 08-121 317 00

Denna information är sådan information som Kvalitena AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2024-05-21 22:00 CEST.

Kvalitena AB (publ) - Press release (2024-05-21)