Dansk køkkenbrand får fodfæste i Sydsverige

Pressemeddelelse:

Dansk køkkenbrand får fodfæste i Sydsverige

TCM Groups Nettoline indgår strategisk samarbejde med veletableret, svensk køkkenkæde. Første butik åbnes i Varberg primo juni.

Det danske køkkenbrand Nettoline, som siden 2017 har været ejet af køkkenkoncernen TCM Group A/S, er nu klar til at plante flaget i det sydvestlige Sverige. Den svenske etablering sker i et strategisk samarbejde med en lokal køkkenkæde.

Samarbejdsaftalen er indgået med køkkenkæden KöksCentrum, som driver 12 butikker med køkkener, hvidevarer og andre produkter til hjemmet i bl.a. Helsingborg, Malmø og Jönköbing. Varberg bliver fra juni den første butik til at forhandle Nettolines køkkener og bad.

Administrerende direktør Ole Lund Andersen, TCM Group A/S, er meget begejstret for udsigten til, at Nettoline nu får foden indenfor på det svenske marked:

”Vi er glade for at indgå et samarbejde med en veletableret køkkenkæde i det sydvestlige Sverige, som giver et enestående afsæt for Nettolines svenske ekspansion.”

Også på den svenske side glæder den administrerende direktør for samarbejdspartneren, KöksCentrum, Bengt-Olof Denckert, sig over samarbejdet med det danske køkkenbrand:

”Konceptet passer til tiden og rammer perfekt ind i vores forretningsidé, som fra starten i 1970’erne har været at sælge kvalitetsprodukter til en god pris.”

Svenske ambitioner

Varberg bliver den første af KöksCentrums butikker, som kommer til at sælge det danske køkken og bad, men allerede nu bebuder adm. dir. Erik Theill Christensen, at der er planlagt flere butiksåbninger:

”Ambitionen er at få fodfæste i det sydsvenske, og bruge erfaringerne herfra som afsæt for yderligere ekspansion,” siger Erik Theill Christensen.

Den administrerende direktør, der kom til Nettoline for knap et år siden, besidder et indgående kendskab til både køkkenbranchen og det nordiske detailmarked. Han er derfor også bevidst om udfordringen af svenske køkkenfirmaer på deres hjemmemarked:

”Svenskerne har stærke traditioner inden for køkkenfremstilling. Jeg er dog overbevist om, at vi hos svenske og generelt hos nordiske forbrugere meget præcist rammer et behov i tiden for prisbillige og personlige køkkener.”

Køkkenvirksomheden, der producerer på egen fabrik i Aulum, er tilstede på det svenske marked - fortrinsvis under andre mærker og i en anden distributionsform. Målet er fremadrettet at etablere Nettoline som brandet, der leverer prisbillige, personlige køkkener i god kvalitet, samt at etablere sig i samarbejde med solide forhandlere med stor markedsindsigt.

Om Nettoline A/S

Nettoline A/S, der er et datterselskab i TCM Group A/S, fremstiller køkken, bad og garderobeinventar på egen fabrik i Aulum, hvor der er ansat ca. 80 medarbejdere. Et nyt koncept for prisbillige, personlige køkkener, er udviklet og klar til at blive rullet ud i Norden. Produkterne tilbydes som tre service-pakker: Gør-det-selv, levering af samlede elementer og samlet levering og montering hos kunden. Nettoline sælges via et selvstændigt net af forhandlere i Norden. Yderligere oplysninger på:

www.nettoline.dk

www.kokscentrum.com

www.tcmgroup.dk

Billede:

Nettoline A/S åbner butik i Varberg i samarbejde med den regionale, svenske kæde KöksCentrum. Her vil svenske forbrugere bl.a. kunne opleve personlige, daske køkkener som dette- Stecca-køkken med fronter i massivt egetræ.

(PR-foto:Nettoline)

Yderligere information:
TCM Group A/S: Administrerende direktør Ole Lund Andersen., Tlf.: (+45) 97 43 52 00

Nettoline: Administrerende direktør Erik Theill Christensen, Tlf: (+45) 40 32 78 64

Vedhæftet fil

PM Nettoline_Svensk butiksåbning