Statkraft inngår avtale med Det Norske Nobel Institutt

Statkraft inngår avtale med
Det Norske Nobel Institutt
 - Nobels Fredspris har etablert seg som et av de viktigste talerørene for fred over hele verden. Med base i Norge har Det Norske Nobelinstitutt oppnådd anerkjennelse for sitt arbeid i Norge og internasjonalt. Gjennom denne sponsoravtalen kan Statkraft gi sin støtte til dette viktige arbeidet, sier konserndirektør Ragnvald Nærø i Statkraft.

Statkraft er Norges største produsent av elektrisk kraft. Selskapets egen produksjonskapasitet utgjør gjennomsnittlig vel 42 TWh årlig, til sammen er dette rundt 1/3 del av landets vannkraftproduksjon. Konsernet har ca. 2500 ansatte, inklusive selskapene Skagerak Energi, Trondheim Energiverk og Statkraft Grøner. Selskapet er Norges største landbaserte skatteyter. Statkraft har eierandeler i de norske kraftselskapene Agder Energi, BKK og Fjordkraft. Målt i størrelse er Statkraftalliansen nr. 3 i det nordiske produksjonsmarkedet og nest størst i det norske forbrukermarkedet.