BILIA VINNER SKATTETVIST

Bilia bedrev via dotterbolag verksamhet i Nederländerna från slutet av 80-talet fram till likvidationen år 2008. Sammanlagda förluster uppgick till 34,7 MEURO. Under 2006 lämnade det svenska moderbolaget ett koncernbidrag på 313,6 Mkr för att täcka förlusterna i det nederländska bolaget. Skatteverket nekade bolaget avdrag för koncernbidraget. Förvaltningsrätten i Göteborg har, bland annat med hänvisning till Högsta Förvaltningsdomstolens och EU-domstolens praxis, i dom meddelat att Bilias dotterbolag Sevonia AB har rätt till avdrag för lämnat koncernbidrag med 313,6 Mkr.

Avdraget kommer att resultera i en lägre skattekostnad för Bilia med totalt cirka 82 Mkr. Skatteverket har möjlighet att överklaga domen till Kammarrätten i Göteborg senast den 24 maj 2011.

Göteborg den 28 mars 2011

Bilia AB (publ)

För ytterligare information hänvisas till VD Jan Pettersson eller ekonomidirektör Gunnar Blomkvist,

Bilia AB, tel 031-709 55 00.

Ovanstående information lämnas enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen offentliggjordes den 28 mars 2011, kl 11:50.