Trifork Holding erhverver yderligere Trifork A/S aktier

Meddelelse nr. 08/2014

Aarhus, 2014-01-30 13:29 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork Holding AG har meddelt at selskabet har erhvervet yderligere 490.000 aktier i Trifork A/S. Aktierne er erhvervet i en direkte handel til en kurs på DKK 13,6 per aktie. Den samlede handel er således gennemført til DKK 6.664.000.

Efter erhvervelsen kontrollerer Trifork Holding AG følgende aktier i Trifork A/S:

Shareholder Shares Ownership
Trifork A/S
Apportindskud fra stiftere 12.035.826 66,87%
Køb via direkte handel 490.000 2,72%
Bindende tilsagn om kontant salg 100.000 0,56%
Bindende tilsagn til aktieombytning 2.692.745 14,96%
Total 15.318.571 85,10%

I forbindelse med erhvervelsen af aktierne indrapporteres det at følgende indberetningspligtige medlemmer af koncernledelsen i Trifork A/S samtidigt enten er direkte eller indirekte aktionærer i Trifork Holding AG.

• Johan Blach Petersen, Bestyrelsesformand Trifork A/S og aktionær i Trifork Holding AG via sit ejerskab af selskabet Business Development A/S samt medejerskab i D-Invest 2011 A/S og New Owners Management ApS.
  • Jørn Larsen, CEO i Trifork A/S og direkte aktionær i Trifork Holding AG samt sit medejerskab i Blackbird II ApS.
  • Kresten Krab Thorup, CTO i Trifork A/S og aktionær i Trifork Holding AG via ejerskab af selskabet Kresten Krab Thorup Holding ApS.
  • Kristian Wulf-Andersen, CFO i Trifork A/S og aktionær i Trifork Holding AG via sit selskab af selskabet KWA ApS samt medejerskab i Blackbird II ApS.
  • Peter Rørsgaard, Direktør i Trifork A/S og aktionær i Trifork Holding AG via sit ejerskab af selskabet Hugo Holding ApS.
  • Søren Eskildsen, COO i Trifork A/S og aktionær i Trifork Holding AG både direkte samt via sit medejerskab af Blackbird II ApS.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske it-systemer til flere brancher (bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Industri og Telekom). Koncernen har 265 medarbejdere fordelt på 12 kontorer i Aarhus, København, Esberg, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Budapest, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2012 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 243 / EURm 33, med en omsætning i 2012 på DKKm 223 / EURm 30.

Trifork A/S

Margrethepladsen