Offentliggørelse af resultat af pligtmæssigt købstilbud til aktionærer i Trifork A/S

Meddelelse nr. 09/2014

Aarhus, 2014-02-18 11:53 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Trifork A/S er dags dato blevet informeret som følger:

I overensstemmelse med reglerne i Finanstilsynets bekendtgørelse nr. 221 af 10. marts 2010 om overtagelsestilbud skal vi herved offentliggøre resultatet af Trifork Holding AG’s pligtmæssige købstilbud til aktionærerne i Trifork A/S, CVR-nr. 20921897.

Fristen for accept af det af Trifork Holding AG fremsatte pligtmæssige købstilbud til alle aktionærerne i Trifork A/S, om overtagelse af alle aktierne i Trifork A/S, udløb d. 17. februar 2014. Der er i tilbudsperioden i alt modtaget accept fra aktionærer repræsenterende 4.473.773 aktier i Trifork A/S svarende til 24,9% af den samlede aktiekapital i Trifork A/S. Heraf har Trifork A/S aktionærer repræsenterende 3.488.688 aktier valgt at modtage nye Trifork Holding AG aktier som vederlag og aktionærer repræsenterende 985.085 aktier valgt at modtage det kontante vederlag på DKK 13,6 pr. aktie.

Trifork Holding AG kan på denne led meddele at selskabet efter den endelige afvikling, der forventes d. 24. februar 2014, vil råde over i alt 94,4% af aktierne i Trifork A/S jf. nedenstående opgørelse:

Trifork Holding ejerskab i Trifork A/S Aktier Andel
Trifork A/S aktier indskudt ved stiftelsen 12.035.826 66,9%
Trifork A/S aktier købt via OMX efter stiftelsen 490.000 2,7%
Trifork A/S aktionærer med accept af aktieombytning 3.486.750 19,4%
Trifork A/S aktionærer med accept af kontant vederlag 985.085 5,5%
Total 16.997.661 94,4%

I og med at Trifork Holding AG vil opnå over 90% ejerskab af Trifork A/S vil der som tidligere annonceret blive igangsat en tvangsindløsning af de resterende aktionærer i Trifork A/S samt en afnotering af Trifork A/S fra NASDAQ OMX Copenhagen.

Baseret på ovenstående resultat er den videre proces omkring endelig afvikling igangsat. Den endelige afvikling forventes at kunne gennemføres som tidligere annonceret d. 24. februar 2014, så snart aktieudvidelsen er registreret i det schweiziske selskabsregister og de nye aktier udstedt via Sydbank og VP-securities i Danmark.

Om Trifork

Trifork blev etableret i 1996 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Copenhagen. Virksomheden er en innovativ software udvikling virksomhed der fokuserer på forretningsområderne: Mobile, Agile og Cloud. Trifork udvikler og leverer forretningskritiske it-systemer til flere brancher (bl.a.: Finans, Sundhed, Offentlig, Industri og Telekom). Koncernen har 265 medarbejdere fordelt på 12 kontorer i Aarhus, København, Esberg, London, Zürich, Amsterdam, Krakow, Budapest, Stockholm og San Francisco. Ved udgangen af 2012 havde Trifork en markedsværdi på DKKm 243 / EURm 33, med en omsætning i 2012 på DKKm 223 / EURm 30.

Bestyrelsen, Trifork A/S

Trifork A/S