Hexatronic Hexatronic Scandinavia AB rekryterar Lennart Sparud som CFO

Hexatronic Scandinavia AB (publ)

Pressmeddelande 2 december 2014

Hexatronic Scandinavia AB rekryterar Lennart Sparud som CFO

Lennart Sparud, 45 år, kommer tillträda som CFO för Hexatronickoncernen den 16 februari 2015.

Lennart har dubbla examen i ekonomi och juridik från Göteborgs Universitet. Han har en bakgrund inom PwC, IBM Consulting och som CFO för Vagabond International AB, Atlas Design Group AB och närmast som CFO för Salinity AB.

"Vi är mycket glada över att ha lyckats rekrytera Lennart som CFO för Hexatronickoncernen. Med Lennarts breda bakgrund både utbildningsmässigt och erfarenhetsmässigt är jag övertygad om att han kommer bidra starkt till Hexatronics fortsatta tillväxtresa, säger Henrik Larsson Lyon, koncernchef i Hexatronic Scandinavia AB".

Jan-Olof Ohlsson, som varit interim CFO och byggt upp vår ekonomifunktion, återgår vid Lennarts tillträde till sin egna verksamhet inom Business Control Partner AB.

Hisings Backa 2 december 2014

Henrik Larsson Lyon
Koncernchef Hexatronic Scandinavia AB

Hexatronic Scandinavia AB