Uusi valmistusalihankkija Nexstim Oyj:lle

Helsinki, 20.8.2015: klo 8.05

- NBT®- ja NBS- järjestelmien maailmanlaajuinen kasvukapasiteetti vahvistuu -

Nexstim Oyj (NXTMH:HEX, NXTMS:STO) on lääkintälaitteita kehittävä ja tuottava teknologiayritys, joka pyrkii parantamaan aivohalvauspotilaiden kuntoutusta kallon ulkopuolisella aivostimulaatiolla. Yhtiö ilmoittaa tänään, että se on valinnut Sanmina Corporationin ("Sanmina") valmistamaan kaikki laitteistot.

Nexstim on arvioinut ensisijaiset alihankkijansa voidakseen paremmin tukea yhtiön pitkän aikavälin kasvustrategiaa sen navigointitoimintoa hyödyntävän aivosimulaatiojärjestelmän (NBS) ja navigoidun aivoterapialaitteiston (NBT®) kysynnän kasvaessa. Sanminan maailmanlaajuinen toiminta antaa enemmän joustavuutta ja mahdollisuuksia valmistaa laitteistoja lähempänä asiakkaitamme tärkeimmillä markkinoilla. Lisäksi Sanminan ennakoidaan voivan tarjota asiakkaille myynnin jälkeisiä palveluja.

Laitteistojen valmistuksen siirtymisen pois Innokas Medical Oy:ltä ei odoteta vaikuttavan tilikauden 2015 toimitusvalmiuteen. Siirtoprojektin odotetaan valmistuvan kuuden kuukauden kuluessa. Siirron kustannusten ei arvioida olevan merkittäviä.

Nexstimin toimitusjohtaja Janne Huhtala kertoo: "Valitessamme Sanminan, joka kuuluu maailman johtaviin laitevalmistajiin lääketieteen alalla, viestimme Nexstimin vahvasta pitkän aikavälin kasvustrategiasta niin NBS- kuin NBT®-laitteistojemme kohdalla. Odotamme innokkaina yhteistyötä Sanminan kanssa, koska pian saamme tutkimuksestamme NBT®:n käytöstä aivohalvauspotilaiden kuntoutuksessa vaiheen III välituloksia.

Eeva-Liisa Kylmänen, toimitusjohtaja ja Sanminan Haukiputaan tehtaan johtaja kertoo: "Sanmina on ylpeä yhteistyöstä Nexstimin kaltaisten yritysten kanssa, voidessaan auttaa niitä parantamaan potilaiden hoitoennustetta ja elämänlaatua innovatiivisten aivostimulaatioon ja -terapiaan perustuvien hoitomenetelmien avulla."

NEXSTIM OYJ

Janne Huhtala, toimitusjohtaja

Lisätietoja saa verkkosivulta www.nexstim.com tai ottamalla yhteyttä:

Nexstim                                                   +358 (0)40 8615046

Janne Huhtala, toimitusjohtaja                 janne.huhtala@nexstim.com

UB Capital Oy (sertifioitu neuvonantaja)             +358 (0)9 2538 0225

Walter Ahlström / Tom Olsio

Consilium Strategic Communications             +44 (0)20 3709 5700

Mary-Jane Elliott / Ivar Milligan          nexstim@consilium-comms.com

Tietoja Nexstim Oyj:stä

Nexstim on Suomessa vuonna 2000 perustettu lääkintälaitteita kehittävä ja tuottava teknologiayritys, joka pyrkii parantamaan aivohalvauspotilaiden kuntoutusta. Nexstim on ensimmäisenä hyödyntänyt teknologiaansa aivojen diagnosoinnissa NBS (Navigated Brain Stimulation) -laitteiston avulla. Se on ensimmäinen ja ainoa FDA:n hyväksymä ja CE-merkitty navigoivaan kallon läpäisevään magneettiseen stimulaatioon (nTMS) perustuva laitteisto aivojen puhealueiden ja liikeaivokuoren leikkausta edeltävää kartoitusta varten. Yhtiö on kehittänyt samalle teknologia-alustalle laitteen nimeltä Navigated Brain Therapy (NBT®, navigoitu aivoterapia) aivohalvauspotilaiden hoitoon. Vuoden 2014 alkupuoliskolla Nexstim käynnisti kaksivuotisen vaiheen III avaintutkimuksen 12 paikkakunnalla Yhdysvalloissa tavoitteenaan osoittaa NBT®-laitteiston teho ja saada FDA:n myynti- ja markkinointilupa sen käytölle akuutin vaiheen jälkeisessä aivohalvauskuntoutuksessa Yhdysvalloissa. Nexstimin osakkeet on listattu Nasdaq First North Finlandin ja Nasdaq First North Swedenin markkinapaikoilla. Lisätietoja on verkkosivulla www.nexstim.com

Tietoa Sanminasta

Sanmina Corporation (NASDAQ GS: SANM) on johtava integroitujen valmistusratkaisujen toimittaja, joka toimii maailmanlaajuisten elektroniikkavalmistajapalveluiden (EMS) markkinoiden nopeimmin kasvavilla segmenteillä. Sanmina on tunnustettu teknologiajohtaja, joka tarjoaa kokonaisvalmistusratkaisuja ja toimittaa ensiluokkaista laatua ja tukea alkuperäisille laitevalmistajille etenkin tietoliikenteen, puolustus- ja ilmailuteollisuuden, teollisten ja puolijohdejärjestelmien, lääketieteen, multimedian, tietojenkäsittelyn ja tallennuksen, autoteollisuuden sekä energia- ja cleantech-aloilla. Sanminan tuotantolaitoksia sijaitsee strategisesti tärkeissä paikoissa kaikkialla maailmassa. Lisätietoa yhtiöstä on saatavana osoitteessa www.sanmina.com.

Uusi valmistusalihankkija Nexstim Oyjlle