Meddelelse om en yderligere forlængelse af Tilbudsperioden og det foreløbige resultat af Købstilbuddet

Copenhagen, 2016-06-03 13:37 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

QIAGEN N.V., Selskabsregistreringsnr. 804803778 (”QIAGEN”), offentliggjorde den 19. april 2016 et Anbefalet Offentligt Betinget Frivilligt Købstilbud ("Købstilbuddet") til aktionærerne i Exiqon A/S, CVR-nr. 18984431 (”Exiqon”). QIAGEN forlængede efterfølgende Tilbudsperioden ved tillæg den 19. maj 2016. Ifølge Købstilbuddet udløb denne forlængede frist i går den 2. juni 2016 kl. 23.59 (dansk tid).

I overensstemmelse med § 9 og 21 i Bekendtgørelse om Overtagelsestilbud og som det fremgår af Tilbudsdokumentet, annoncer QIAGEN herved det foreløbige resultat af Købstilbuddet og beslutningen om at forlænge Tilbudsperioden yderligere indtil den 20. juni 2016 kl. 23.59 (dansk tid). Alle andre betingelser og vilkår i Købstilbuddet er uændret.

Den foreløbige og ikke bindende optælling af accepterne viser, at QIAGEN sammenlagt har modtaget accepter fra aktionærer i Exiqon, som repræsenterer 89,21% af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Exiqon.

Forlængelsen af Tilbudsperioden og betingelserne herfor fremgår af det vedhæftede tillæg til Tilbudsdokumentet.

Som beskrevet i Tilbudsdokumentet besidder direktionsmedlemmerne Lars Kongsbak og Hans Henrik Chrois Christensen tilsammen 4.021.959 warrants i Exiqon, som kan konverteres til 4.021.959 aktier i Exiqon. Det forventes, at samtlige af disse warrants vil modnes og efterfølgende vil kunne udnyttes, hvis Købstilbuddet gennemføres. Warrants kan enten afregnes kontant eller ved levering af aktier afhængig af bestyrelsen i Exiqons beslutning. Både Lars Kongsbak og Hans Henrik Christensen har uigenkaldeligt tilbudt QIAGEN eventuelle aktier som måtte blive udstedt, hvis bestyrelsen i Exiqon beslutter, at warrants skal afregnes med aktier. Tilbudsprisen for sådanne priser vil være den samme som Tilbudskursen. På den baggrund er QIAGEN på nuværende tidspunkt i dialog med Exiqon om indgåelse af en aftale, der forpligter bestyrelsen i Exiqon til at afregne warrants med aktier, hvis QIAGEN anmoder herom.

I det tilfælde at QIAGEN indgår en sådan aftale med Exiqon, forbeholder QIAGEN sig derfor retten til at reducere sin 90 % betingelse til under 90 %, da en eventuel aktieafregning af warrants vil medføre, at QIAGEN efterfølgende alligevel vil besidde over 90 % af aktierne og stemmerne i Exiqon, når warrants er afregnede.

”Vi er kommet med et rigtigt godt tilbud, som ikke kun Exiqons bestyrelse og de største aktionærer har valgt at tage imod." udtaler Peer Schatz, CEO i QIAGEN. ”Under den første forlængelse af tilbudsperioden har flere private investorer således anerkendt, at tilbuddet værdisætter selskabet korrekt og på den baggrund valgt at tilbyde QIAGEN deres aktier. Vi forlænger derfor endnu en gang og stoler på, at vi i sidste ende vil opnå accepter fra mere end 90 % af aktionærerne, hvilket er nødvendigt for at gennemføre transaktionen.”

Medmindre Købstilbuddet endnu en gang forlænges, vil QIAGEN annoncere det foreløbige resultat af Købstilbuddet gennem Finanstilsynet, NASDAQ Copenhagen og gennem elektroniske medier senest 18 timer efter udløbet af Tilbudsperioden, dvs. den 21. juni 2016. Tilbudsgiver vil annoncere det endelige resultat af Købstilbuddet senest den 24. juni 2016, hvilket er tre dage efter gennemførslen af Købstilbuddet. Se § 21, stk. 3 i Overtagelsesbekendtgørelsen.

Definitioner anvendt, men ikke specificeret i denne meddelelse skal have den samme betydning som i Tilbudsdokumentet.

Tillæg nr  2  til Tilbudsdokument (yderligere forlængelse af frist).pdf Meddelelse til  Exiqon (2 forlængelse af tilbudsperioden) DK (004).pdf