Flaggningsmeddelande

Hexatronic Group AB (publ)

Flaggningsmeddelande

Hexatronic Group AB (publ) har informerats om att Gert Nordin har sålt 1 000 000 aktier den 18 november 2016. Gert Nordin äger 2 879 070 aktier efter försäljningen vilket motsvarar cirka 8,4 procent av utestående antal aktier och röster i bolaget.
Köpare är en svensk institutionell ägare.

Göteborg 21 november 2016.

Henrik Larsson Lyon

VD Hexatronic Group

Vid eventuella frågor kontakta:

Henrik Larsson Lyon

VD Hexatronic Group AB (publ)

Tel: +46 706 50 34 00

Email: henrik.lyon@hexatronic.com

Hexatronic Group AB (publ) är en koncern som utvecklar, marknadsför och levererar produkter, komponenter och systemlösningar med huvudsaklig fokus på den fiberoptiska marknaden. Hexatronic erbjuder ett brett sortiment av innovativa system- och produktlösningar för infrastruktur inom främst passiv fiberoptik med globala varumärken som Ribbonet®, Micronet(TM), Drytech(TM), Lightmate®, FibreHub(TM), Matrix, DCIO(TM), Basic Broadband(TM) och Wistom®. Hexatronic har sitt säte i Göteborg, Sverige och har bolag i Sverige, Norge, Finland, Storbritannien, Kina, Nya Zeeland och USA. Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm under tickern HTRO. För mer information, se www.hexatronicgroup.com.

2016-11-21 Flaggningsmeddelande