Aino Health AB (publ): Aino Healths strategiska partner Kunnan Taitoa skriver avtal med ytterligare en finsk stad

PRESSINFORMATION

09 mars 2017

Efter endast två veckors samarbete har Kunnan Taitoa skrivit sitt andra avtal för Aino HealthManager. Avtalet är med staden Rovaniemi och Aino Healths service kommer bland annat att ge värdefulla insikter kring de anställdas sjukfrånvaro med målet att förbättra den förebyggande hälsovården.

Kunnan Taitoa, den ledande leverantören av tjänster inom finans, inköp och personalprocesser till den offentliga sektorn i Finland - med nästan 200 kunder - fortsätter att rulla ut Aino Healths molnbaserade tjänster.

"Vår strategiske partner Kunnan Taitoa har gjort ett mycket bra arbete med att sluta detta andra avtal på så kort tid. Det är mycket glädjande att Rovaniemi stad visar tillit till Kunnan Taitoa och Aino Healths tjänster", säger Jyrki Eklund, VD för Aino Health.

Avtalet med Rovaniemi omfattar Aino Healths molnbaserade tjänst Aino HealthManager inklusive integrationstjänster för leverantörer av företagshälsovård och pensionsfonder. I kontraktet ingår även Aino Analytics som ger snabb inblick i vårdleverantörers reaktionstider, frånvarotal och andra processer relaterade till health management. Det ger Rovaniemi möjlighet att förbättra produktiviteten, personalens allmänna välbefinnande samt effektiviteten inom hälso- och sjukvård.

"Rovaniemi har ett ökande behov av faktabaserade processer inom företagshälsovård. Samarbetet med Aino Health och Kunnan Taitoa kommer att hjälpa oss att förbättra våra processer inom health management. Det är viktigt för oss att öka de anställdas engagemang samt se till att våra medarbetare mår bra och känner sig säkra under den tid de arbetar hos oss", säger Ville Urponen, Chef för HR och Personaltjänster för staden Rovaniemi.

Värdet på ordern är inte så stort att det väsentligt kommer att påverka Aino Healths resultat i Finland under 2017. Ordern är ytterligare en indikation på att samarbetet med Kunnan Taitoa är av strategisk vikt för Aino Health.

Denna information är sådan information som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 mars, 2017 kl. 08:30 CET.

För mer information kontakta gärna:

Jyrki Eklund, VD Aino Health
Tel:                 +358 40 042 4221
E-mail:           jyrki.eklund@ainohealth.com

Markku Pitkänen, Country Manager Aino Health Finland
Tel:                 +358 40 838 1587
E-Mail             markku.pitkanen@ainohealth.com

www.ainohealth.com

Om Aino Health

Aino Health är den ledande leverantören av lösningar inom Corporate Health Management och är för privata och offentliga organisationer vad läkare är för människor. Företagets kompletta system av IT-baserade tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet.

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North (Ticker: AINO) med Erik Penser Bank, 08-463 83 00, som Certified Adviser.