Aino Health AB (publ): Aino Health utser Charlotte Boij som VD för sin svenska verksamhet

Aino Health har utsett Charlotte Boij som VD för Aino Health Sweden AB. Charlotte har lång erfarenhet från ledande positioner inom försäkringsbranschen, bland annat som VD för Ikano Försäkring, nordisk återförsäkringsdirektör på Trygg-Hansa/Codan/RSA samt VD för Länsförsäkringar International.

Charlotte Boij, 48 år, kommer närmast från Boij Partners där hon arbetat som managementkonsult inom strategi och affärsutveckling. Charlotte börjar sin anställning vid Aino Health Sweden AB den 10 april 2017.

"Jag är mycket glad över att välkomna Charlotte Boij till Aino Health. Charlotte är en driven och inspirerande strateg som förstår den digitala ekonomin och vikten av att företagsledningar har effektiva verktyg för att förebygga ohälsa i sina organisationer. Hon har dessutom lång erfarenhet av strategisk affärsutveckling, ledarskap i tillväxtföretag samt ett stort samhällsintresse.  Jag ser fram emot att arbeta med Charlotte för att bygga ett starkt företag och varumärke i Sverige", säger Jyrki Eklund, VD för Aino Health AB.

"Sjukfrånvaron är idag hög i många organisationer och att bidra till att minska frånvaron vinner såväl anställda, företag som samhälle på. Ainos lösning baseras på forskning och avancerad teknologi - ändå är systemet enkelt att använda och har i Finland visat sig kunna reducera sjukfrånvaron med 20-50 procent. Det är en spännande utmaning att få bygga ett starkt team i Sverige samt arbeta med både offentliga och privata verksamheter för att skapa ett friskare Sverige", säger Charlotte Boij.

Denna information är sådan information som Aino Health AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 april 2017 kl. 15:00 CET.

För mer information kontakta gärna:

Jyrki Eklund, VD Aino Health

Tel: +358 40 042 4221

E-mail: jyrki.eklund@ainohealth.com

Om Aino Health

Aino Health är den ledande leverantören av lösningar inom Corporate Health Management och är för privata och offentliga organisationer vad läkare är för människor. Företagets kompletta system av IT-baserade tjänster minskar sjukfrånvaron, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och engagemang hos organisationens anställda då hälsa, välbefinnande och säkerhet blir en integrerad del av det vardagliga arbetet.

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North (Ticker: AINO) med Erik Penser Bank, 08-463 83 00, som Certified Adviser.

170410 Aino Health ny VD Sverige