NBC Olympics väljer Net Insight som leverantör av transmissionsplaneringslösningar för produktion av vinter-OS 2018 i Pyeongchang

Net Insights lösningar hanterar transmissions- och resursplanering under OS i Pyeongchang

Stockholm - NBC Olympics, en division inom NBC Sports Group har valt Net Insights ScheduALL®-lösningar för resurs- och transmissionsplanering av produktionen av de 23e Olympiska vinterspelen, som äger rum i Pyeongchang, Sydkorea, från den 9 till 25 februari. Detta meddelades idag av Dan Robertson, vice president, Information Technology, NBC Olympics och Fredrik Tumegård, vd på Net Insight.

NBC Olympics kommer att använda ScheduALL, Net Insights avancerade resursplaneringslösningar, för att orkestrera logistiken kring personal, utrustning, platser och transmissionsflöden. ScheduALL hanterar viktig information som tilldelningen av videorouters och schemaläggning av satellitupplänkar, och skickar automatiskt information till andra system för att hantera sändning av varje flöde.

"Vi har återigen valt ScheduALL-programvaran för att hantera våra resurser och överföringar under OS-sändningarna," säger Dan Robertson, vice president, Information Technology, NBC Olympics.

"Vi är mycket stolta över att bidra till att göra NBC Olympics TV-produktion framgångsrik," säger Fredrik Tumegård, vd på Net Insight. "Våra medarbetare supportar NBC Olympics både på plats under vinter-OS i Pyeongchang och på deras kontor i USA."

För mer information, kontakta:
Fredrik Tumegård, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04 00, fredrik.tumegard@netinsight.net

Om NBC Olympics

NBC Olympics är en division inom NBC Sports Group och ansvarig för att producera, programmera och marknadsföra NBC Universals sändningar från Olympiska spelen. De är kända för sin prisbelönta produktion av OS-sändningar och att samla den största publiken i amerikansk TV-historia.
För mer information om NBC Olympics täckning av OS i Pyeongchang, besök:

Om Net Insight

Net Insights vision är att möjliggöra en live och interaktiv TV-upplevelse för alla världen över. Vårt mål är att leda utvecklingen och möjliggöra en global mediemarknadsplats där live-innehåll kan delas och interaktion bland TV-publiken kan ske i realtid. Vi vill skapa medieupplevelser för framtiden, med fokus på innehåll.

Net Insight levererar produkter, mjukvara och tjänster för effektiv, högkvalitativ medietransport, tillsammans med effektiv resursplanering, som skapar en förbättrad TV-upplevelse. Net Insights erbjudande omfattar hela mediespektrat, från TV-kameror och TV-studior, ända fram till TV-konsumenter. Våra lösningar gynnar nätoperatörer och TV- och produktionsbolag genom att sänka den totala ägandekostnaden, förbättra deras arbetsflöden och ge dem möjlighet att hitta nya affärsmöjligheter.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information, se netinsight.net

Twitter: @NetInsight, twitter.com/NetInsight

LinkedIn: www.linkedin.com/company/net-insight