Rovio Entertainment Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan Yhtiön kannustinjärjestelmiin liittyen.

Rovio Entertainment Oyj                        Pörssitiedote                            4.9.2018 klo 18:45

Rovio Entertainment Oyj:n hallitus päätti kokouksessaan 16.5.2018 käyttää 16.4.2018 pidetyn yhtiökokouksen antamaa valtuutusta hankkia Rovio Entertainment Oyj:n osakkeita ja perustaa osakkeiden takaisinosto-ohjelman. Osakkeet hankitaan yhtiön osakepohjaisiin kannustinjärjestelmiin liittyvien velvoitteiden täyttämiseksi.

Osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 5.9.2018 ja lopetetaan viimeistään 31.3.2019. Hankittava määrä on korkeintaan 650 000 osaketta ja käytettävä rahamäärä on enintään 7,0 miljoonaa euroa. Määrä vastaa noin 0,8 prosenttia Rovio Entertainment Oyj:n kaikista osakkeista tällä hetkellä.

Osakkeiden hankinta toteutetaan julkisena kaupankäyntinä Nasdaq Helsinki Ltd. toimesta. Osakkeiden hankintahinta määräytyy ostohetken markkinahinnan mukaan.

Hankittavien osakkeiden määrä ei voi ylittää 25 prosenttia Rovio Entertainment Oyj:n osakkeiden kaupankäynnin keskimääräisestä päivittäisestä volyymistä. Keskimääräinen päivittäinen volyymi perustuu sen kuukauden keskimääräiseen päivittäiseen volyymiin, joka edeltää hallituksen 16.5.2018 päätöstä perustaa osakkeiden takaisinosto-ohjelman.

Yhtiön omat osakkeet hankitaan muutoin kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa yhtiön vapaalla omalla pääomalla. Osakkeet hankitaan hankintahetken markkinahintaan Nasdaq Helsinki Oy:n säännellyllä markkinalla järjestämässä kaupankäynnissä.

Rovio Entertainment Oyj:n hallituksella on yhtiökokouksen 16.4.2018 antama valtuutus, omien osakkeiden hankkimisesta ja/tai pantiksi ottamisesta siten, että hankittavien ja/tai pantiksi otettavien omien osakkeiden lukumäärä voi olla yhteensä enintään 7 938 554 osaketta.

Rovio Entertainment Oyj:n osakemäärä on tällä hetkellä 79 447 542 eikä Yhtiön hallussa ole omia osakkeita.

Rovio Entertainment Oyj

Mikko Setälä, johtaja, sijoittajasuhteet

Mikko Setälä, johtaja, sijoittajasuhteet

mikko.setala@rovio.com