Rovio Entertainment Oyj ja Imagine Dragons järjestävät Angry Birds Match -pelissä hyväntekeväisyystapahtuman

Rovio ja Imagine Dragons järjestävät Angry Birds Match -pelissä
hyväntekeväisyystapahtuman syöpää sairastavien lasten perheiden tueksi

Uudet Hatchlings-hahmot ja -asut sekä Imagine Dragons -yhtyeen musiikki vauhdittavat
Angry Birds x Imagine Dragons -tapahtumaa, jolla tuetaan taistelua lasten syöpää vastaan

Espoo - 5. syyskuuta 2018 - Rovio Entertainment Oyj järjestää yhdessä moninkertaisesti platinaa myyneen ja Grammy-palkitun Imagine Dragons -yhtyeen kanssa ilmaisen Angry Birds x Imagine Dragons -tapahtuman Angry Birds Match -pelissä.

Tapahtuman avulla tuetaan Tyler Robinson Foundation -säätiön toimintaa. Tyler Robinson Foundation (TRF) on voittoa tavoittelematon järjestö, joka tukee syöpään sairastuneiden lasten perheitä taloudellisesti ja henkisesti.

''Tyler Robinson Foundation -säätiön toiminta on hyvin lähellä sydäntämme. Syövän kanssa taistelevien perheiden ja lasten ei pitäisi joutua kokemaan taloudellista ahdinkoa, ja on kunnia auttaa heitä kaikin mahdollisin tavoin. Yhteistyössä Angry Birdsin kanssa pystymme luomaan lisää tietoisuutta ja antamaan tukea TRF -säätiölle ja lapsille.'' kommentoi Imagine Dragons -yhtye

Hatchlingsit, eli söpöt pienet Angry Birds -linnut, tarvitsevat pelissä apua valmisteluissaan suureen konserttiin Taylor Robinson Foundationin tueksi. Pelaajat voivat osallistua erikoishaasteisiin, kerätä VIP-passeja ja auttaa Hatchlingsejä valmistelemaan rock-konserttia.

Angry Birds x Imagine Dragons -tapahtuma sijoittuu pelissä täysin uuteen maisemaan Las Vegas Arenalle. Pelitapahtumassa lanseerataan myös kolme uutta Hatchlings-hahmoa, jotka ovat vain tätä konserttia varten saaneet yhdeksän uutta rock-henkistä asua. Lisäksi tapahtumassa kuullaan Imagine Dragons -yhtyeen biisi "Natural".

"Olemme erittäin kiitollisia Imagine Dragons -yhtyeelle ja Rovio Entertainmentille yhteistyöstä, jonka avulla voimme tukea perheitä taistelussa syöpää vastaan. Imagine Dragons ja Rovio auttavat meitä lisäämään ihmisten tietoisuutta asiasta sekä kannustamaan lahjoituksiin säätiölle. Niistä on suuri apu syöpää sairastaville lapsille ja heidän läheisilleen, jotka tarvitsevat tukea taistelussaan joka päivä", Kim Gradisher, Tyler Robinson Foundationin johtaja sanoo.

Angry Birds x Imagine Dragons -pelitapahtuma on esillä myös Tyler Robinson Foundationin Rise Up -hyväntekeväisyysgaalassa, jonka säätiö järjestää 14.9. Las Vegasissa. Pelaajat voivat tutustua aiheeseen tai tehdä lahjoituksen TRF.org/angrybirds -sivuston kampanjasivulla, jonne on linkki suoraan Angry Birds Match -pelistä.

"On kunnia tehdä yhteistyötä Imagine Dragons -yhtyeen kanssa ja tukea Tyler Robinson Foundationia työssä syöpää sairastavien lasten ja heidän perheidensä apuna. Angry Birds Match -pelin kautta toivomme kasvattavamme tietoisuutta tästä tärkeästä aiheesta ja saavamme myös fanimme osallistumaan hyvään tarkoitukseen", Ville Heijari, Rovio Entertainmentin markkinointi-, brändi- ja viestintäjohtaja sanoo.

Ihastuttavan pörröiset Hatchlings-hahmot, jotka nousivat kuuluisuuteen Angry Birds -elokuvasta, tähdittävät Angry Birds Match -peliä. Pelissä pelaajat auttavat Hatchlingsejä poksauttamaan possuja ja selviämään eri tilanteista järjestelemällä leluja, tähtiä ja muita esineitä. Angry Birds Match on ladattavissa iOS- ja Android-alustoille ilmaiseksi.

Angry Birds x Imagine Dragons -tapahtuma on pelattavissa Angry Birds Match -pelissä 5.- 25. syyskuuta.

Lehdistömateriaaleja on saatavilla täällä.

Lisätietoja:
Minna Eloranta
Viestintäpäällikkö, Rovio Entertainment Oyj
minna.eloranta@rovio.com
050-4862017

Rovio lyhyesti:
Rovio Entertainment Oyj on maailmanlaajuinen viihdeyhtiö, joka luo, kehittää ja julkaisee mobiilipelejä, joita on ladattu jo yli 4 miljardia kertaa. Rovio tunnetaan parhaiten Angry Birds -brändistään, joka sai alkunsa mobiilipelistä vuonna 2009 ja on sittemmin brändi lisensointinsa kautta laajentunut peleistä erinäisiin viihde ja kuluttajatuotekategorioihin. Tänään yhtiö tarjoaa useita mobiilipelejä, animaatioita ja on tuottanut Angry Birds -elokuvan, mikä oli ensi-iltaviikonloppunaan lipputulojen kärjessä 50 maassa ja jonka jatko-osa on tuotantovaiheessa. Rovion pääkonttori on Espoossa ja yhtiö on listattu NASDAQ Helsingin päälistalla tunnuksella ROVIO. (www.rovio.com)