Net Insight utsett till Karriärföretag 2019

Stockholm Net Insight har för fjärde året i rad fått utmärkelsen Karriärföretag, som ett av Sveriges 100 mest spännande företag att göra karriär på.

A close up of a sign  Description automatically generatedJuryn ger utmärkelsen till Net Insight med följande motivering: ”Med en öppenhet, förtroende och respekt för individen och sina medarbetare arbetar Net Insight med Employer Branding. Genom att samarbeta och utvecklas, med ett deltagande och ansvarstagande för medarbetarnas utvecklingsmöjligheter, utses härmed Net Insight till ett av Sveriges Karriärföretag 2019.”

”Våra medarbetare är nyckeln till Net Insights framgång och vi är så stolta att återigen få utnämningen Karriärföretag.  Det är ett kvitto på att vårt arbete med att göra företaget till en attraktiv arbetsplats lyckats,” säger Henrik Sund, vd på Net Insight. ”Vi behöver attrahera de främsta talangerna för att fortsätta vara framgångsrika på den globala mediemarknaden som Net Insight verkar på.”

I årets omgång valdes cirka 1000 företag, statliga verk, myndigheter och kommuner baserat på vissa grundkriterier kring antal anställda, omsättning och organisation. Därefter har en expertpanel betygsatt samtliga organisationer enligt kriterier som karriärsidor på webben, närvaro på sociala medier, studentaktiviteter och attraktivitet som arbetsgivare i externa mätningar. De 200 arbetsgivare som fått högst poäng har sedan gått vidare, där en jury valt ut vilka 100 arbetsgivare som är årets Karriärföretag.

För mer information, kontakta:
Henrik Sund, VD Net Insight AB, +46 8 685 04 00, henrik.sund@netinsight.net

Om Net Insight

Net Insights vision är att möjliggöra en live och interaktiv TV-upplevelse för alla världen över. Vårt mål är att leda utvecklingen och möjliggöra en global mediemarknadsplats där live-innehåll kan delas och interaktion bland TV-publiken kan ske i realtid. Vi vill skapa medieupplevelser för framtiden, med fokus på innehåll.

Net Insight levererar produkter, mjukvara och tjänster för effektiv, högkvalitativ medietransport, tillsammans med effektiv resursplanering, som skapar en förbättrad TV-upplevelse. Net Insights erbjudande omfattar hela mediespektrat, från TV-kameror och TV-studior, ända fram till TV-konsumenter. Våra lösningar gynnar nätoperatörer och TV- och produktionsbolag genom att sänka den totala ägandekostnaden, förbättra deras arbetsflöden och ge dem möjlighet att hitta nya affärsmöjligheter.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information, se netinsight.net

Twitter: @NetInsight, twitter.com/NetInsight

LinkedIn: www.linkedin.com/company/net-insight