Endringer i ledelsen i Telenor Myanmar og Telenor Procurement Company

(Fornebu, 13. mars 2020) Jon Omund Revhaug utnevnes til ny administrerende direktør for Telenor Myanmar, mens Thomas Skjelbred utnevnes til ny administrerende direktør for Telenor Procurement Company.

Telenor Group kunngjør i dag at Jon Omund Revhaug, administrerende direktør i Telenor Procurement Company (TPC), overtar stillingen som administrerende direktør i Telenor Myanmar. Thomas Skjelbred, Chief Operating Officer og viseadministrerende direktør i TPC, tiltrer stillingen som administrerende direktør i TPC.

- Jeg er særdeles fornøyd med at Jon Omund Revhaug har sagt ja til å lede vårt selskap i Myanmar. Hans omfattende industrierfaring, tilegnet blant annet gjennom flere lederstillinger i Telenor, gjør ham særdeles skikket til å lede Telenor Myanmar fremover. Jon Omund har de siste tre årene ledet TPC på en forbilledlig måte, og vi ser frem til å ønske ham velkommen til Telenor Myanmar, sier Irfan Wahab Khan, konserndirektør i Emerging Asia Cluster i Telenor Group og styreleder i Telenor Myanmar.

- Jon Omund har siden 2008 spilt en avgjørende rolle for utviklingen, veksten og suksessen til Telenors organisering av innkjøp og anskaffelser, som videre ledet til etableringen av Telenor Procurement Company i 2017. Vi er svært takknemlige for all den tid og energi Jon Omund har lagt ned i sitt arbeid og for den dedikasjon og lojalitet han har vist. Vi ser frem til å følge hans videre arbeid i Telenor Myanmar og vi ønsker ham alt godt. Samtidig er vi glade for at Thomas Skjelbred overtar stillingen som administrerende direktør i Telenor Procurement Company. Med hans solide erfaring fra industrien og ledelse, samt inngående kjennskap til Telenors virksomhet i både Norden og Asia, styrkes TPC ytterligere, sier Ruza Sabanovic, konserndirektør og teknologidirektør i Telenor Group og styreleder i TPC.

Jon Omund Revhaug ser frem til å tiltre sin nye rolle i Telenor Myanmar:

- Jeg er både glad og takknemlig for at jeg får muligheten til å gå inn i stillingen som administrerende direktør i Telenor Myanmar. Jeg var del av M&A prosjektet, jeg har fulgt utviklingen gjennom årenes løp, og jeg må si jeg er imponert over resultatene Telenor Myanmar oppnår. Jeg ser virkelig frem til å bli en del av teamet, til å bli kjent med folkene, kulturen, samt å ta del i den videre reisen, sier Jon Omund Revhaug.

Endringene trer i kraft 1. april 2020.

Bio
Jon Omund Revhaug har gjennom 20 år i Telenor innehatt en rekke ulike stillinger. De siste tre årene har han vært administrerende direktør i Telenor Procurement Company i Singapore. Revhaug er utdannet cand. mag. i økonomi fra Universitetet i Tromsø og har en Master of Management i business fra Handelshøyskolen BI.

Thomas Skjelbred har mer enn 20 års internasjonal erfaring innen IT, telekommunikasjon og media. Han har innehatt en rekke ulike stillinger i Telenor mellom 1999 og 2014, både i Norge og i Asia. I løpet av de siste seks årene har han både hatt rollen som teknologidirektør og administrerende direktør i Altibox. Skjelbred har en mastergrad innen elektronikk og telekommunikasjon fra NTNU samt tilleggsutdanning innen finans fra Handelshøyskolen BI.

Pressekontakt Telenor Group
Tormod Sandstø