Sinch AB (publ): Sinch tillsätter Christina Raaschou som HR-chef

Stockholm, Sverige – Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH

Sinch AB (publ), en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, meddelade idag att Christina Raaschou tillträder rollen som HR-chef och medlem i Sinchs ledningsgrupp. Hon tillträder sin tjänst den 10 januari 2022.

Christina Raaschou har en bred erfarenhet inom HR och förändringsarbete med särskilt fokus på internationella teknikorganisationer. Hon kommer närmast från en roll hos H&M, där hon ansvarar för Human Resources inom den globala teknikorganisationen H&M Group Business Tech. Innan dess har Christina haft ledande roller inom HR hos Unilever och Ericsson samt uppdrag inom internationell rekrytering och Executive Search.

Sinchs strategi fokuserar på lönsam tillväxt genom organisk expansion och kompletterande förvärv. Under de senaste tre åren har antalet anställda ökat från drygt 400 till 2 300 anställda, och med de förvärv som annonserats under 2021 kommer företaget att sysselsätta omkring 3 000 personer.

”Nyckeln till framgång är alltid människorna. Bakom varje tillväxttal och teknisk landvinning finns skickliga medarbetare som förstår kundens behov och kan leverera en bra lösning”, kommenterar Oscar Werner, vd Sinch. ”Jag är därför väldigt glad att Christina Raaschou nu tillträder som HR-chef – med sin gedigna erfarenhet från snabbväxande och globala teknikorganisationer får hon en nyckelroll i vår fortsatta tillväxtresa”.

Sinchs ledningsgrupp består nu av:

• Oscar Werner, vd
  • Anders Olin, Operativ chef
  • Christina Raaschou, HR-chef
  • Eduardo Henrique, Affärsutvecklingschef
  • Jonas Lindeborg, Utvecklingschef
  • Jonathan Bean, Marknadschef
  • Julie Rassat, Integrationschef
  • Robert Gerstmann, Evangelist och medgrundare
  • Roshan Saldanha, Finanschef
  • Russ Green, Servicechef
  • Sanjay Goyal, Operativt ansvarig och verkställande direktör, Indien
  • Thomas Heath, Strategichef

Eva Lessing, som tidigare tjänstgjort som HR-chef, fortsätter hos Sinch i en ny roll med fokus på medarbetarutveckling.

För ytterligare information vänligen kontakta

Thomas Heath
Strategichef och ansvarig för investerarrelationer
Sinch AB (publ)
Mobil:            +46-722-45 50 55
E-post:           thomas.heath@sinch.com

Om Sinch

Sinch utvecklar digitala verktyg som möjliggör en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinch molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via meddelanden, röstsamtal, och video. Flera av världens största företag använder Sinch avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder, och Sinch är en etablerad mjukvaruleverantör till mobiloperatörer över hela världen. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 40 ytterligare länder. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Denna information lämnades för offentliggörande den 24 augusti 2021 kl. 13:00 CEST genom ovanstående kontaktpersons försorg.

20210824_Sinch_appoints_CHRO_SWE