Bjäre Kraft utökar sitt samarbete med dLab

Dlaboratory Sweden AB (publ), som är listat på First North GM, utökar sitt samarbete med Bjäre Kraft som sedan tidigare har 3 stationer utrustade med dInsight Analytics Platform. Nu kompletterar Bjäre Kraft ytterligare en station, Möllhult, med dLabs lösningar för störningsanalys och elkvalitetsövervakning. Installationen beräknas ske Q4 2021.

Bjäre Kraft bildades 1972 och deras elnät försörjer 14 000 hushåll på den idylliska Bjärehalvön.

Företaget har tydliga ambitioner för att skapa ett hållbart och digitaliserat elnät och i arbetet med detta tar Bjäre Kraft hjälp av dLab.

”Det är fantastiskt kul att samarbeta med en aktör som Bjäre Kraft, där vikten av ökad förståelse och insikt i elnät via digitala verktyg är tydligt. Tidigare i våras kunde vi rapportera om specifika nyttor vår plattform skapat, och vi är stolta över förtroendet när vi nu tillsammans tar ytterligare ett steg.”, säger Henrik Winberg, COO.

För mer information vänligen kontakta:

Henrik Winberg, COO dLab, Tel: 076-3248948, henrik.winberg@dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ) - https://dlaboratory.com

Dlaboratory Sweden AB (publ) är ett cleantechföretag som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund.

Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.