Evli Pankki Oyj:n vuosikertomus ja palkitsemisraportti vuodelta 2021 on julkaistu

EVLI PANKKI OYJ PÖRSSITIEDOTE 16.2.2022 KLO 15.15 (EET/EEST)

Evli Pankki Oyj on julkaissut vuoden 2021 vuosikertomuksen suomeksi ja englanniksi. Vuosikertomus sisältää yhtiön tilinpäätöksen, hallituksen toimintakertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen tilikaudelta 1.1.-31.12.2021.

Lisäksi Evli on julkaissut erillisenä dokumenttina selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä vuodelta 2021 sekä palkitsemisraportin suomeksi ja englanniksi.

Vuosikertomus julkaistaan European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä. ESEF-raportointia ei ole varmennettu tilintarkastajien toimesta.

Vuoden 2021 vuosikertomus sekä selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä ja palkitsemisraportti ovat tämän tiedotteen liitteenä sekä saatavilla XHTML-tiedostona ja PDF-tiedostona osoitteessa www.evli.com/sijoittajat.

EVLI PANKKI OYJ

Juho Mikola
Talousjohtaja

Lisätietoja:

Juho Mikola, talousjohtaja, Evli Pankki Oyj, p. +358 40 717 8888, juho.mikola@evli.com

Evli Pankki Oyj

Evli on sijoittamiseen erikoistunut pankki, joka auttaa yhteisöjä, yrityksiä ja yksityishenkilöitä kasvattamaan varallisuuttaan. Tuote- ja palveluvalikoima sisältää sijoitusrahastoja, varainhoitoa ja pääomamarkkinapalveluita, vaihtoehtoisia sijoitustuotteita, osakeanalyysia, kannustinjärjestelmien suunnittelu- ja hallinnointipalveluja sekä yritysjärjestelypalveluita. Yhtiö tarjoaa myös asiakkaiden sijoitustoimintaa tukevia pankkipalveluita. Evli on Suomen parhaaksi arvioitu* ja suosituin** yhteisövarainhoitaja. Evli on myös Suomen parhaaksi arvioitu varainhoitaja vastuullisessa sijoittamisessa.***

Evlin hallinnoitavana on 17,5 miljardia euroa asiakkaiden varoja (netto 12/2021). Evli-konsernin oma pääoma on 118,1 miljoonaa euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 15,4 prosenttia (31.12.2021). Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 290 henkilöä. Evli Pankki Oyj:n B-osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

*Kantar Prospera External Asset Management Finland 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2021 -tutkimukset, ja Kantar Prospera Private Banking 2019, 2020 Finland -tutkimukset **Kantar Prospera External Asset Management Finland 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 -tutkimukset ***SFR Scandinavian Financial Research Institutional Investment Services Finland 2021

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.evli.com

evli-2021-12-31-fi Evli Pankki Oyj Vuosikertomus 2021 Evli Pankki Oyj Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä 2021 Evli Pankki Oyj Palkitsemisraportti 2021