dLab ingår avtal med ny partner i Förenade Arabemiraten

Lund, 9 juni 2023

Dlaboratory Sweden AB (publ) har ingått avtal med Powertech System Trading LLC (”Powertech”) om partnerskap kring försäljning och service i Förenade Arabemiraten och Oman, med option att framgent utöka till fler länder i Mellanösternregionen. Powertech ska agera värdeskapande återförsäljare av dLabs produkter till elnäts- och industribolag i regionen.

dLab meddelade i maj 2022 att Bolaget mottagit en första strategisk beställning av dLabs dInsight Analytics Platform från en av de större aktörerna i Förenade Arabemiraten som levererar elektricitet till närmare en miljon kunder. Partnerskapet är en viktig milstolpe för dLab i att stärka positionen i regionen då Powertech har ett utbrett kontaktnät samt hög kompetens inom både hårdvara och avancerade mjukvarulösningar. Powertech representerar även andra välkända märken från Europa, däribland Schaffner EMV AG och CAMILLE BAUER METRAWATT AG, och ser dLabs plattform som ett utmärkt komplement till befintlig erbjudande

”Genom samarbetet med Powertech får vi en större närhet till de lokala marknaderna och de storskaliga infrastrukturprojekten i regionen. Powertech är en väletablerad aktör med god förståelse för den regionala marknaden, vilket är mycket värdefullt för att vårda befintlig kundbas och etablera nya kundkontakter.”, kommenterar Rickard Jacobson VD, dLab.

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Jacobson, VD dLab
Telefon: +46(0)70-499 99 34
E-post: rickard.jacobson@dlaboratory.com
Hemsida: www.dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ)

Dlaboratory Sweden AB är en cleantechgrupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund. Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission.