ZetaDisplay och Hemköp / Axfood tecknar ramavtal för lösningar och tjänster inom digital signage.

ZetaDisplay, ledande europeisk leverantör av digital signage-lösningar har ingått ett flerårigt ramavtal med Axfood, initialt för utveckling och etablering av ett nytt koncept för digital signage för dagligvarukedjan Hemköp, vilket omfattar ca 220 butiker.

Hemköp ville utmana etablerade metoder och lösningar för digital signage och utveckla ett nytänkande koncept för sina butiker med utökat fokus på affärsvärde insikter, data och analys.

Ted Bergström, Hemköps marknadschef, förklarar:

"När vi gick in i det här projektet hade vi mycket tydliga ROI-krav tillsammans med behovet av att förnya oss. Genom att arbeta tillsammans med ZetaDisplay är vi stolta över att ha flyttat fram gränserna för vad Digital Signage kan åstadkomma i detaljhandelsmiljöer och att vi utmanat etablerad praxis samt inför nya tillvägagångssätt. ZetaDisplays team tog sig verkligen tid att förstå vår verksamhet och utvecklade en skräddarsydd lösning som gjorde det möjligt för oss att ännu bättre kommunicera med våra kunder. Detta har hjälpt oss att finslipa vår butiksmarknadsföringsstrategi genom optimerad teknisk uppsättning samt skapande av vassare innehåll och relevanta meddelanden som driver ökad försäljning. Det här projektet har verkligen gett oss många innovativa affärs- och marknadsföringsinsikter som vi nu siktar på att införa så snart som möjligt i alla våra butiker."

ZetaDisplay har tillsammans med Hemköp omarbetat nätverket av Digital Signage-lösningar i förhållande till kundresan i var och en av Hemköps unika butikstyper för att förbättra effektiviteten i budskapet genom displaytyp, placering och innehåll, omdefiniera syftet med displayen och innehållet baserat på var kunden befinner sig i sin shoppingresa för att säkerställa att varje placering ger betydande ROI.

"Vi är glada och ödmjuka för förtroendet att samarbeta med en av de ledande svenska dagligvarukedjorna i utvecklingen av Hemköps nya digital signage-koncept. De nya idéerna, strategiska och analytiska insikterna som våra team tagit fram i det här projektet har verkligen inspirerat. Vi håller nu på att utveckla nästa nivå av affärsfokuserade digital signage-lösningar inom dagligvaruhandeln. Jag är verkligen glad över vårt partnerskap med Hemköp och Axfood och ser fram mot vad vi kommer uppnå tillsammans under de kommande åren.", förklarar Anders Olin, VD och koncernchef för ZetaDisplay.

MALMÖ, ZETADISPLAY AB (PUBL) - 13 NOVEMBER 2023

För ytterligare information vänligen kontakta:

Anders Olin, President & CEO
Mobile: +46 076-101 14 88
E-Mail: anders.olin@zetadisplay.com

Robert Bryhn, CMO / Head of Communication
Mobil: +46 709-80 20 80
E-post: robert.bryhn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är ledande i Norden och tvåa i Europa och vi driver dagligen den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra lösningar, koncept och vår mjukvara digitaliserar, påverkar och informerar människors beteende vid beslutstillfället i butiker, i offentliga miljöer och på arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage där vi utvecklar och erbjuder fullservice och SaaS-lösningar. Vi är en globalt ledande aktör som aktivt påverkar utvecklingen av den internationella Digital Signage marknaden organiskt, genom innovation och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter +500 Mkr och sysselsätter +200 medarbetare i sju europeiska länder. Totalt hanterar bolaget över 80 000 installationer på mer än 50 marknader. ZetaDisplay ägs av investmentbolaget Hanover Investors. Mer information på www.ir.zetadisplay.com samt www.hanoverinvestors.com.

ZetaDisplay Axfood Hemköp nytt ramavtal Hemköp Press Image