Virtune offentliggör sin publika Bitcoin plånboksadress som ett ytterligare steg mot ökad transparens med sin Virtune Bitcoin ETP

Stockholm, 5 februari 2024 – Virtune meddelar att de stärker sin marknadstransparens genom att offentliggöra sitt Bitcoin-innehav och dess publika plånboksadress.

Detta åtagande markerar ett viktigt steg i Virtunes mål att erbjuda full insyn i dess produkter samt erbjuder investerare möjligheten att verifiera Virtunes Bitcoin-innehav.

Virtune erbjuder 100% fysiskt backade börshandlade produkter (ETPer) som ger investerare tillgång till kryptovalutor som Bitcoin, Ethereum, Chainlink, Polkadot, Arbitrum och ett index som inkluderar upp till 10 ledande kryptovalutor.
Dessa produkter är strukturerade för att garantera en reglerad miljö med fokus på maximalt skydd för investerarna, samt upprätthålla en exakt 1:1-korrelation till de underliggande kryptovalutorna.

Genom att offentliggöra sitt Bitcoin-innehav och andelen Bitcoin per ETP, ger Virtune investerare möjligheten att själva verifiera på blockkedjan hur mycket Bitcoin som förvaras för deras ETP.

Denna transparens ger investerare förtroende att Virtune Bitcoin ETP är fullt backad av Bitcoin. Dessutom skapar denna öppenhet inte bara förtroende hos investerare, särskilt i tider av marknadsinstabilitet, utan möjliggör också för dem att noggrant övervaka produktens utveckling eftersom våra auktoriserade deltagare (Authorized Participants) regelbundet är involverade i creations och redemptions.

Virtune strävar efter att ständigt utveckla innovativa krypto-ETPer och att bygga en produktportfölj som erbjuder maximal transparens och som riktar sig till både institutionella och privata investerare. Detta steg utgör en viktig milstolpe i denna resa.

Besök Virtunes webbplats för fullständig information om Virtunes Bitcoin-adress, säkerhetskrav i Bitcoin och andelen Bitcoin per ETP.

Information om Bitcoin-innehaven finns tillgänglig på produktsidan för Virtune Bitcoin ETP på virtune.com: https://virtune.com/product/virbtc

För frågor, kontakta:

Christopher Kock, VD & styrelsemedlem
E-post: christopher@virtune.com

Om Virtune AB (Publ)

Virtune, med huvudkontor i Stockholm, är en fullt reglerad svensk digital tillgångsförvaltare och utfärdare av kryptovalutabaserade börshandlade produkter på reglerade europeiska börser. Med regelverksenlighet, strategiska samarbeten med branschledare och vårt kvalificerade team, tillhandahåller vi investerare på en global skala tillgång till innovativa och sofistikerade investeringsprodukter som är i linje med det föränderliga landskapet på den globala kryptomarknaden.