ZetaDisplay utser Claes Pedersen till ny CFO

Malmö -ZetaDisplay AB (publ) meddelar idag att Claes Pedersen utsetts till ny CFO för koncernen.

Claes tillför omfattande internationell erfarenhet inom finans från flera globala organisationer, inklusive, Scania Trucks, Getinge och Scan Global Logistics. Dessutom har han en bred bakgrund inom PE och M&A driven tillväxt och utveckling, med framgångsrika ledarskaps-meriter.

"Jag ser verkligen fram emot att börja i min nya roll på ZetaDisplay och hoppas att mina erfarenheter från globala organisationer och affärstransformation kommer att skapa en värdefull koppling mellan ett högpresterande finansteam och övriga verksamheten. Jag är övertygad om att kultur är lika viktig som en tydlig strategi och tydliga mål, och när dessa är i balans finns det inga gränser för vad vi kan uppnå.", kommenterar Claes Pedersen.

Claes kommer vara stationerad vid det svenska huvudkontoret i Malmö. Nuvarande Interim CFO, Jog Dhody, kvarstår inom ZetaDisplay under en övergångsperiod.

Malmö den 22:e februari 2023

För ytterligare information vänligen kontakta:

Anders Olin, President & CEO
Mobile: +46 076-101 14 88
E-Mail: anders.olin@zetadisplay.com

Robert Bryhn, CMO / Head of Communication
Mobil: +46 709-80 20 80
E-post: robert.bryhn@zetadisplay.com

OM ZETADISPLAY

ZetaDisplay är ledande i Norden och tvåa i Europa och vi driver dagligen den digitala transformeringen i fysiska miljöer. Våra lösningar, koncept och vår mjukvara digitaliserar, påverkar och informerar människors beteende vid beslutstillfället i butiker, i offentliga miljöer, på restauranger, vid resande och på arbetsplatser. Våra lösningar är kända som Digital Signage där vi utvecklar och erbjuder fullservicetjänster, mjukvaruplattformar och SaaS-lösningar. Vi är en globalt ledande aktör som aktivt påverkar utvecklingen av den internationella Digital Signage marknaden organiskt, genom innovation och genom förvärv.

ZetaDisplay har sitt säte i Malmö, omsätter +500 Mkr och sysselsätter +200 medarbetare i sju europeiska länder. Totalt hanterar bolaget över 100 000 installationer på mer än 50 marknader. ZetaDisplay ägs av investmentbolaget Hanover Investors. Mer information på www.ir.zetadisplay.com samt www.hanoverinvestors.com.