Resultatforventninger for 2024

Baseret på en ekstern valuarvurdering nedskrives ejendomsporteføljen i BI Boligejendomme A/S med lidt over 2 %, hvilket indregnes i selskabets indre værdi den 5. april 2024.

BI Boligejendomme A/S forventer på den baggrund et resultat for 2024 svarende til et investorafkast i niveauet -1 % til 2 % mod tidligere i niveauet 3 %. I resultatforventningerne er forudsat uændrede afkastkrav resten af året ved værdiansættelse af ejendomsporteføljen.

Nedskrivningen skyldes blandt andet, at afkastkravet for enkelte ejendomme vurderes forøget.

Der er stadigvæk stor interesse for ejendomsinvesteringer fra professionelle investorer, som har investeringskapacitet og likviditet allokeret til nye ejendomsinvesteringer, og investeringsaktiviteten har 1. kvartal 2024 været svagt stigende efter en periode med markedsusikkerhed, hvor mange købere har forholdt sig afventende.

Selskabets resultat afhænger primært af den almindelige markedsudvikling, udviklingen på det danske boligudlejningsmarked samt den ejendomsportefølje, som selskabet er eksponeret imod.

Ejendomsporteføljen i BI Boligejendomme A/S består af velbeliggende boligejendomme i vækstbyer uden for Københavnsområdet. Ejendomsporteføljen er aktuelt ikke gearet, og driftsafkastet forventes på længere sigt at udgøre en betydelig andel af totalafkastet.

Selskabets resultatforventninger er alene gældende for 2024, og fremadrettet forventes et afkast i niveauet 3 % p.a. i overensstemmelse med selskabets langsigtede afkastforventninger.

BI Boligejendomme A/S

Ole Mikkelsen