Cavli Wireless bersedia untuk memperkenalkan Siri Modul Pintar IoT Selular CQS29X dan Modul IoT RedCap 5G CQM220 di Computex Taipei 2024

Siri Modul Pintar Cavli CQS29X, yang direka dengan teras-empat ARM SoC, memberikan prestasi tiada tandingan dan ketersambungan global yang lancar

99 South Almaden Blvd Suite 600, San Jose, California, 95113, USA


SAN JOSE, Calif., May 23, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Cavli Wireless, pelopor dalam landskap penyelesaian IoT, akan mengumumkan modul IoT seluar pintar utama CQS291 dan CQS292 di Computex Taipei 2024, bersama-sama dengan rakan pengedar mereka, SCHMIDT IoT Technology. Acara tersebut akan diadakan di Taipei Nangang Exhibition Center, Taipei, Taiwan, dari 4 hingga 7 Jun, di Dewan 2, Gerai P0814. COMPUTEX Taipei dianggap sebagai pameran perdagangan ICT terbesar di Asia dan platform utama untuk industri teknologi global. Acara ini merupakan peluang terbaik bagi inovator global seperti Cavli Wireless untuk mempamerkan siri modul IoT pintar CQS29X mereka kepada dunia.

Modul CQS291 dan CQS292 adalah sebahagian daripada siri CQS29X dari Cavli Wireless, berdasarkan cipset jalur lebar Qualcomm QCM2290. Modul LTE Cat 4 ini menyediakan kadar data sehingga 150 Mbit/s pautan turun dan 50 Mbit/s pautan naik dengan sandaran 2G. Menampilkan CPU Cortex A53 teras-empat dan GPU Adreno™ 702, ia memberikan grafik, kualiti imej dan kecekapan kuasa yang lebih baik. Kedua-dua modul berukuran 40.5 x 40.5 mm, dengan dimensi yang akan ditentukan. Ia menyokong GNSS pelbagai konstellasi, dengan CQS291 menawarkan sokongan konstellasi L1 dan CQS292 menampilkan L1+L5 (termasuk tambahan NavIC yang baharu). Selain itu, kedua-dua modul turut dilengkapi dengan ciri-ciri serba boleh seperti USB 3.1 Type-C/Micro USB, Wi-Fi 5, BLE 5.0 dan sokongan FM pada masa akan datang. Direka khusus untuk pelbagai aplikasi termasuk kenderaan dua roda, e-mobiliti, telematik dan pengurusan filt, CQS291 dan CQS292 juga menyokong Qualcomm LA2.1 Automotive Middleware - khusus untuk kenderaan dua roda dalam CQS291 dan empat roda dalam CQS292. eSIM bersepadu pilihan dan ketersambungan global yang dikuasakan oleh platform pengurusan modem dan ketersambungan Cavli Hubble™, meningkatkan utiliti mereka dalam telemetri kenderaan dan pengurusan peranti yang disambungkan.

Turut dipamerkan ialah model IoT selular pintar CQS290 Android. Cavli memperkenalkan CQS290 sebagai yang pertama dalam siri utama CQS29X modul pintar Android LTE Cat 4 dengan keupayaan sandaran 2G. Dikuasakan oleh CPU teras empat ARM™ Cortex A53 dan GPU 702 Adreno™, model ini memberikan grafik lebih kuat, kualiti imej yang lebih baik, dan kecekapan bateri yang sangat cekap. CQS290 menyokong pelbagai ciri seperti USB 2.0 dengan OTG, Bluetooth 5.0, Wi-Fi 5 menjadikannya sesuai untuk aplikasi seperti IoT mesin ke mesin, terminal POS, Kios, Smart Healthcare. Modul ini mempunyai GNSS pelbagai konstelasi terbina dalam dengan sokongan untuk jalur L1 dan dilengkapi dengan eSIM bersepadu opsyenal dengan ketersambungan global yang dikuasakan oleh platform Cavli Hubble.

Bersama-sama dengan pameran modul pintar ialah CQM220 adalah modul IoT selular RedCap 5G daripada Cavli Wireless, serasi dengan standard 3GPP keluaran 17 dan direka khusus untuk aplikiasi IoT dan M2M. Syarikat ini menawarkan jalur lebar data yang mantap, sehingga 226 Mbps pautan turun dan 121 Mbps pautan naik dan tersedia dalam faktor bentuk LGA, PCIe Gen2 dan M.2 untuk keserasian yang luas. Dengan eSIM bersepadu opsyenal dan GNSS terbina dalam, modul ini menyokong ketersambungan global dan penjejakan tepat, membuatnya sesuai untuk penjejakan aset dan telemetri kenderaan. Modul berasaskan Linux dengan sokongan OpenSDK membolehkan pengekod khusus aplikasi secara langsung pada peranti, menghapuskan keperluan untuk MCU hos luaran. Truput yang tinggi dan kebolehoperasian global ini menjadikan CQM220 sesuai untuk Industri 4.0, inisiatif bandar pintar dan penjejakan aset, memacu inovasi dan kecemerlangan operasi.

Stack Cavli Hubble seterusnya meningkatkan keupayaan modul-modul ini dengan memperkenalkan diagnosis jarak jauh, pemantauan dan penyahpepijatan modul melalui Hubble Lens, komponen lanjutan daripada platform pengurusan ketersambungan & modem IoT Cavli Hubble. Ciri ini menghapuskan keperluan campur tangan fizikal, memudahkan pengembangan penyelesaian IoT. Melalui pakatan strategik dengan pengendali di seluruh dunia, Cavli telah mengukuhkan kehadirannya, menyampaikan penyelesaian kesambungan yang terbaik, menetapkan standard baharu dalam kualiti perkhidmatan dan keberkesanan kos.

John Mathew, CEO dan Ketua Arkitek Teknologi Cavli Wireless, merumuskan, “Kami amat teruja untuk mendedahkan kemajuan terkini kami dalam teknologi IoT selular di Computex 2024. Siri CQS29X, dengan kualiti grafiknya yang unggul dan kecekapan kuasa, dan modul CQM220, dengan keupayaan 5G yang mantap, mewakili komitmen kami terhadap inovasi dan kecemerlangan dalam IoT selular. Produk ini direka untuk menyediakan perniagaan di seluruh dunia dengan ketersambungan dan prestasi yang lancar, mendorong masa depan penyelesaian IoT dalam aplikasi dari kenderaan tersambung hingga inisiatif bandar pintar. Kami teruja untuk mempamerkannya bersama-sama dengan rakan pengedar kami, SCHMIDT IoT Technology, menyerlahkan usaha kolaboratif kami untuk membawa penyelesaian IoT terkini ke pasaran global.”

Dengan pendedahan siri modul pintar CQS29X bersama CQM220 di Computex 2024, Cavli Wireless menegaskan semula komitmennya untuk menyediakan penyelesaian IoT selular yang lebih cekap kos, tidak terputus, dan unggul. Kami menggalakkan anda untuk menghubungi pakar penyelesaian kami untuk meneroka cara CQM220 dapat meningkatkan projek akan datang anda. Mulakan perjalanan anda menuju ketersambungan yang boleh dipercayai dan berkesan dengan Cavli Wireless.

Perihal Cavli Wireless

Cavli Wireless adalah pengeluar modul IoT selular yang menggabungkan ketersambungan IoT dan pengurusan data ke dalam satu platform. Cavli mereka bentuk dan mengeluarkan modul pintar IoT selular gred industri yang meningkatkan kebolehpercayaan peralatan dan mempercepatkan proses pembangunan aplikasi. Modul selular pintar Cavli dilengkapi dengan ketersambungan selular global melalui fungsi eSIM bersepadu yang menyediakan harga data global yang berpatutan untuk pengguna, pengurusan peranti yang dipermudahkan dan pengurusan langganan berpusat melalui platform berasaskan awan proprietari Cavli Hubble.

Perihal Computex Taipei

COMPUTEX Taipei ialah pameran teknologi antarabangsa penting yang diadakan setiap tahun di Taipei, Taiwan. Pameran ini dianggap sebagai pameran perdagangan ICT terbesar di Asia dan platform utama untuk industri teknologi global. Acara ini membawa bersama syarikat-syarikat terkemuka, syarikat permulaan dan profesional industri untuk mempamerkan inovasi, produk, dan perkhidmatan terkini dalam bidang pengkomputeran, kepintaran buatan, dan teknologi berkaitan yang lain.

Hubungan Media:

Shariq Jalaluddin, Pengurus - Pemasaran Korporat

shariq.j@cavliwireless.com

Cavli Wireless

+91-6282917279

Foto yang dilampirkan bersama pengumuman ini tersedia di https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/d7a35714-86e9-487a-81fc-db031524c6d7